Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa anunţă semnarea contractului de finanţare europeană pentru proiectul etapizat “Extinderea cheurilor danelor 10 şi 12 din Zona Midia a Portului Constanţa” etapa a II-a, în valoare de peste 55,6 milioane de lei.
CNAPM a informat printr-un comunicat de presă, că a fost semnat contractul de finanţare pentru proiectul etapizat “Extinderea cheurilor danelor 10 şi 12 din zona Midia, inclusiv consolidări în spatele cheurilor”, etapa a II-a, investiţie finanţată prin Programul Transport 2021-2027. În etapa I proiectul a fost finanţat prin Programul Operaţional Infrastructura Mare POIM 2014-2020.
Au semnat contractul de finanţare Autoritatea de Management Programul Transport 2021-2027, prin ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Mihai Grindeanu şi Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa, prin directorul general Mihai Teodorescu.
Pentru etapa a doua, valoarea totală a contractului de finanţare este de 55.647.598,10 lei (cu TVA).
Valoarea totală eligibilă a proiectului este 47.063.459,31 lei, din care fonduri UE nerambursabile în valoare de 23.531.729,66 lei. Rata de cofinanţare a Uniunii Europene este de 50%, iar diferenţa de 23.531.729,65 este asigurată prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (50%).
Proiectul “Extinderea cheurilor danelor 10 şi 12 din zona Midia, inclusiv consolidări în spatele cheurilor” este parte a unui proiect complex şi etapizat de modernizare a infrastructurii zonei Midia şi alinierea acesteia la standarde europene.
În cadrul proiectului, este prevăzută extinderea danei 10 cu un cheu din blocuri, pe o lungime de 53,90 m, perpendicular pe cheul existent şi completarea până la digul danei 9 cu un taluz protejat cu blocuri de acelaşi tip ca protecţia digului danei 9. Aceasta este o soluţie eficientă prin care se vor crea noi teritorii pentru exploatarea zonei Midia.
Prelungirea cheului danei 12 presupune lucrări pentru realizarea unui cheu din blocuri prefabricate din beton, pe o lungime de 306 m, precum şi lucrări de dragaj pentru asigurarea adâncimilor de 8 metri, atât în lungul cheului, cât şi pe şenalul de acces cu o lăţime suficientă pentru manevrarea navelor. Se vor realiza, de asemenea, lucrări pentru racordarea şi asigurarea alimentării cu apă şi energie electrică a navelor.
Sursa: Agerpres
Discussion about this post