Tot mai multe zboruri au fost anulate în ultima perioadă sau au suferit întârzieri considerabile, numai în luna iunie fiind înregistrate cu 47% mai multe întârzieri şi anulări de zbor în comparaţie cu luna mai, arată datele unei platforme de turism online.
Din totalul zborurilor rezervate prin platforma Vola.ro în iunie, 11% au avut întârzieri declarate oficial, iar numărul anulărilor s-a dublat faţă de luna precedentă.
„Deşi au existat întârzieri şi anulări pe multiple rute, cele mai afectate au fost zborurile spre şi dinspre principalele oraşe europene, cum ar fi Londra, Paris sau Milano. Acestea se numără printre cele mai aglomerate huburi europene: sunt destinaţiile care au cele mai multe zboruri, din şi spre toate colţurile lumii, motiv pentru care apar aici, în special în plin sezon, şi cele mai multe situaţii problematice cu zborurile”, relevă sursa citată.
Analiza platformei de turism online arată că la începutul sezonului estival a crescut numărul zborurilor anulate şi întârziate în comparaţie cu lunile de primăvară, însă datele arată că situaţia se prezintă mai bine acum faţă de anii trecuţi, când recordul anulărilor şi al întârzierilor în această perioadă ajunsese la 30%.
În acelaşi timp, specialiştii Vola.ro îi sfătuiesc pe călători să-şi ia măsuri de precauţie şi asigurări pentru a beneficia de rezolvări rapide în cazul situaţiilor neprevăzute din aeroporturi. Aceştia atrag atenţia asupra faptului că iunie a fost doar începutul sezonului estival, dar că iulie şi august vor fi şi mai aglomerate. În general, companiile aeriene care operează un număr mare de zboruri cu rute diversificate, cum este şi cazul celor low-cost, se confruntă şi cu cele mai multe situaţii care îngreunează traficul aerian.
Una dintre cauzele întârzierilor şi anulărilor de zboruri se referă la creşterea semnificativă a traficului aerian şi a numărului de pasageri ca urmare a numărului mare de competiţii sportive în desfăşurare în Europa, afectând sistemul de control al traficului aerian şi organizarea aeroportului. O altă cauză a problemelor din această perioadă este lipsa personalului specializat: atât aeroporturile, cât şi companiile aeriene se confruntă cu un deficit de personal, astfel că echipele actuale nu reuşesc să facă faţă cererii atât de mari din timpul verii. Pe lângă asta, pot exista şi defecţiuni tehnice ale aeronavelor sau provocări operaţionale (prea puţine aeronave disponibile, modificări ale orarului de zbor) care declanşează reacţii în lanţ şi au un impact semnificativ asupra bunei desfăşurări a unei călătorii.
„Nu în ultimul rând, este important să ţinem cont şi de condiţiile meteorologice din această perioadă. În ultimele săptămâni, Europa a trecut prin mai multe fenomene extreme, de la furtuni puternice la valuri de caniculă şi incendii, care au perturbat inclusiv traficul aerian”, susţin reprezentanţii platformei de turism online.
Pentru pasagerii afectaţi de întârzieri şi anulări de zboruri, Vola.ro oferă suport şi asistenţă în găsirea şi achiziţionarea unor curse alternative, atât online, cât şi în birourile deschise în aeroporturile din Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara şi Bacău, dar în acelaşi timp, pune la dispoziţia clienţilor mai multe produse menite să le ofere acestora un plus de siguranţă în ceea ce priveşte călătoriile lor.
Sursă: Agerpres
Discussion about this post