Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM) a cuprins 11.517 persoane în programele de formare profesională organizate în primul semestru al acestui an, prin intermediul centrelor regionale de formare profesională a adulţilor şi centrelor proprii din cadrul agenţiilor teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă.
Dintre acestea, 10.323 sunt şomeri, iar 788 persoane participante la cursuri de formare profesională fac parte din categoria celor care nu beneficiază de gratuitate, potrivit prevederilor legale în vigoare.
Conform unui comunicat al ANOFM transmis, vineri, AGERPRES, 227 persoane sunt beneficiare de servicii gratuite, altele decât şomerii, în timp ce alte 179 persoane au beneficiat de formare la locul de muncă prin programe de ucenicie.
În perioada de referinţă au fost organizate 622 programe de formare profesională gratuite dintre care 359 programe de calificare/recalificare, 169 programe de iniţiere, perfecţionare sau specializare, precum şi 94 programe de competenţe cheie/transversale.
Structura participanţilor la cursuri pe niveluri de studii şi categorii de vârstă arată astfel: sub 25 ani – 941 persoane (9,12% din total), între 25 şi 30 ani – 714 de persoane (6,92%), între 30 şi 35 ani – 1.049 de persoane (10,16%), între 35 şi 45 ani – 2.775 persoane (26,88%) şi peste 45 ani – 4.844 persoane (46,92%).
Din cei 10.323 de şomeri, 5.681 (55,03%) aveau studii profesionale, liceale sau postliceale, 2.328 (22,25%) erau cu studii gimnaziale, 1.382 persoane (13,39%) aveau studii superioare, iar mai puţin de 8 clase erau 932 de persoane, respectiv 9,03% din total.
Principalele meserii/ocupaţii, în funcţie de numărul de participanţi, pentru care s-au organizat programele de formare profesională gratuite pentru şomeri în primele şase luni ale anului 2024, sunt: referent resurse umane – 895; agent de securitate – 802; ajutor bucătar – 662; lucrător comercial – 650; operator introducere, prelucrare, validare date – 630; competenţă antreprenorială – 548; îngrijitor spaţii verzi – 499; competenţe digitale de utilizare a tehnologiei informaţiei ca instrument de învăţare şi cunoaştere – 470; competenţe de comunicare în limba română – 428; bucătar – 362 etc.
Discussion about this post