Tot mai mulți tineri sunt atrași de oportunitățile de a se îmbogăți online. Un studiu al agenţiei MOCAPP, fondată de Florin Grozea, citat de Pagina de media, estimează că piaţa de influencer marketing din România ajunge în 2024 la 100 de milioane de euro, o creştere de 300% în trei ani. Peste 48.000 de infleunceri şi cel puţin 320.000 de postări publicitare în 2024, sunt cifrele relevate de studiul MOCAPP.
Influencerii români au de cele mai multe ori o audienţă locală, formată exclusiv din consumatori din România, ceea ce îi face deosebit de eficienţi pentru campaniile de marketing ţintite, spun reprezentanţii agenţiei MOCAPP.
Pentru prima dată în România, avem o estimare a numărului de creatori de conţinut implicaţi în campanii publicitare: în iunie 2024 existau aproximativ 48.000 de influenceri români activi, fiecare având cel puţin o campanie plătită pe lună.
Cele mai multe campanii cu Influenceri sunt pe Instagram, unde Reels au un reach organic mediu de 85%, iar Caruselurile generează 36% din comentarii, dar TikTok vine puternic din urmă, mai ales datorită engagement-ului ridicat al acestei platforme.
În ceea ce priveşte brandurile, cele mai importante industrii care investesc în Influencer Marketing sunt Fashion & Retail / FMCG, Beauty & Make-up, Finance & Banking, şi Gadgets & Smartphones, arată studiul MOCAPP.
Rezultatele studiului arată că totalul bugetelor estimate din IM vor trece de €100 milioane în anul 2024, o creştere uriaşă comparativ cu anul 2020, când piaţa totală era estimată la €18-€23 milioane pe an.
Creşterea vine în strânsă legătură cu un consum mai mare de reţele sociale. În acest an, mai mult de 93% dintre români petrec cel puţin o oră pe zi pe reţelele sociale, iar 21% dintre aceştia stau pe social media mai mult de 4 ore pe zi, arată studiul agenţiei MOCAPP, care se ocupă cu campaniile pentru influenceri.
MOCAPP a realizat un studiu detaliat al pieţei româneşti de Influencer Marketing în parteneriat cu HypeAuditor, companie americană de analiză în domeniu. Au fost studiate 587.484 postări comerciale şi 47.973 creatori de conţinut din 27 de nişe.
Discussion about this post