Tot mai multi tineri din România vor să devină piloți. Încep să viseze încă de pe băncile școlilor sau liceelor, iar dorințele prind contur în momentul în care ajung să treacă pentru prima oară și pragul unei școli de aviație. Eduard Constantinescu și Marina Giza sunt două astfel de exemple de adolescenți dornici să descopere tainele cerului, să zboare cât mai sus și poate într o bună zi să devină nu doar piloți, ci comandanți de aeronave .
Pe Eduard și pe Marina i-a descoperit o fundație din România. Cei de acolo și-au dat seama imediat de potențialul lor dar mai ales de pasiunea pe care ei o nutresc pentru aviație. Așa au ajuns să desfășoare un stagiu de pregătire la o companie aeriană privată.
„Când am zburat prima oară m-a fascinat totul de la alura pilotilor la uniforme, profesionalism sau reguli stricte, iar la finalul clasei a 8-a am făcut o săptămână la simulator și am intrat în lumea aviației am dat de piloti care mi-au plantat virusul care s-a dezvoltat am făcut căutări. Acum cu ocazia aceasta am zis da, nu pot să ratez și iată-mă aici am văzut astăzi este sublim. Fac deja planuri, dar ce am văzut azi a fost foarte frumos. Visul meu este să ajung pilot, să fiu prin nori pe cer și să colind lumea” a transmis elevul Eduard Constantinescu.
„Ca fată în lume aviației mi se pare inedit, m-aș bucura să văd mai multe femei, să fac eu o mică schimbare, să ajung căpitan, comandant și pot duce pe drumul acesta și alte fete. Totul s-a întâmplat neașteaptat. A fost idea tatălui prietenei mele care este comandant”, a precizat Marina Giza.
„Povestea este despre drumul profesional al tinerilor pe care îi ajutăm să îl experimenteze, vorbim despre toate domeniile de activitate, plus oameni ca cei de azi deschid porțile acestor tineri, înainte de facultate să poată experiemnta, să pună întrebări și să vadă dacă acesta este drumul lor sau nu”, subliniază Dana Vasilescu președintele fundației prin care cei doi elevi au ajuns să la stagiul de pregătire.
În cadrul stagiului de pregatire, cei doi adolescenți au fost aduși la Școala de Aviație de la Tuzla. Aici au avut ocazia să intre în contact direct cu ce înseamnă acest domeniu, au aflat ce provocări îi așteaptă și au primit sfaturi de cei mai buni specialiști. Evident, curiozitățile celor doi adolescenți au fost nenumărate, iar cei de la Școala de Aviație abia le-au facut față.
„În primul rând e nevoie de o certificare medicală, apoi ne adresăm unei școli de pilotaj, am optat pentru licențe modulare și integral ar fi trebuit mulți bani. Pot spune că este plăcut” transmite Cristian Popescu pilot privat licențiat.
Cea mai mare dorință a tinerilor cursanți este aceea ca într-o bună zi să devină comandanți de aeronave de pasageri. Drumul de la şcoala de aviaţie civilă până la manşa sau bordul unui avion comercial este însă unul lung presărat cu multă muncă, sacrificii, dar și satisfacții pe măsură.
„Am început în contextul în care să vîd ce mă va opri. Am început examenele nu m-a oprit partea financiară, care era importantă, inițial m-a încetinit, dar nu m-a oprit borurile care la început sunt dificile, dar tot nu m-au oprit si am văzut că muntele devenea mic si a devenit un deal”, a adăugat Florin Răzvan Bardașu, comandant de aeronave cu pasageri.
Cursurile de formare ca pilot de linie sunt costistitoare însă investiția poate fi recuperată rapid. Salariile pot ajunge zeci de mii de euro pe an, în funcţie de pregătire și de compania pentru care aleg să muncească.
Discussion about this post