CFR anunța ieri, într-un comunicat de presă, “întârzieri semnificative” pentru două trenuri care circulau pe rutele Oradea – București Nord – Mangalia și București Nord – Teiuș – Cluj-Napoca. Comunicarea este întotdeauna apreciată, dar orele petrecute fără rost în vagoanele unde aerul condiționat merge ca la Loto, adică la noroc, nu prea sunt primite cu aplauze.
Ca o simplă constatare, trenul de la Oradea spre Mangalia, era menționat, la ora 11:00, pe tabela din Gara de Nord, din Capitală, cu o întârziere de – atenție! – 450 DE MINUTE! Adică mai bine de 7 ore și jumătate. Aproape cât programul unei zile de muncă. Iar aceste ore pierdute în tren sunt… „răsplătite” cu “apă și produse preambalate”, spune CFR Călători.
Oamenii pierd însă ceva ce nu pot recupera – timp. Alții pierd legături cu alte trenuri, ca să ajungă acasă, la o consultație la medic, poate chiar la o intervenție chirurgicală, ori la serviciu.
Pe 20 august, cei de la CFR Infrastructură Constanța postau pe facebook imagini de vis, alături de textul “Turiștii care călătoresc cu trenul prin Dobrogea au parte de o plimbare relaxantă și pot admira peisaje pitorești”. Evident, mulți s-au gândit mai întâi la orele petrecute fără voie în vagoane și la întârzierile deja legendare ale Companiei Naționale de Căi Ferate.
Turism cu forța nu se face, și nu e ca și când trenurile se opresc fix în zonele cu peisaje pitorești. Ritmul melcului ne caracterizează însă, ca nație, în tot mai multe domenii. Este viteza progresului în România, atât pe calea ferată, cât și pe atât de aglomeratele și discutatele șosele.
Sursa foto: captură cfr.ro
Discussion about this post