Trenul electric de pasageri Coradia Stream va fi prezentat în mod static în Gara de Nord, pe 21 – 22 septembrie, cu prilejul Săptămânii Europene a Mobilităţii, iar publicul va putea vizita şi interiorul acestuia.
„Autoritatea pentru Reformă Feroviară Română (ARF) şi Alstom, lider global în mobilitate inteligentă şi sustenabilă, prezintă publicului primul tren interregional Coradia Stream. Trenul va fi una dintre principalele atracţii ale evenimentului Săptămâna Europeană a Mobilităţii, în weekendul 21-22 septembrie 2024. Acesta este primul tren Alstom de călători livrat în România din flota de 37 de unităţi electrice multiple comandate de ARF şi primul tren electric nou livrat în ţară în peste trei decenii”, au anunţat reprezentanţii Alstom.
Trenul interregional Coradia Stream cu şase vagoane a fost supus unui program foarte complex de teste – statice şi dinamice – în conformitate cu reglementările europene STI (Specificaţii Tehnice de Interoperabilitate) şi cu Normele tehnice naţionale notificate (NNTR), obligatorii înainte ca trenul să fie introdus în programul de circulaţie cu pasageri.
Trenul a finalizat deja toate testele obligatorii la Centrul de Testare Feroviară Făurei, iar certificările necesare pentru autorizarea de punere pe piaţă vor fi emise în cel mai scurt timp posibil.
„Aceste noi trenuri electrice vor marca un capitol important în istoria căilor ferate române, prin îmbunătăţirea semnificativă a standardelor de confort pentru pasageri, precum şi celor de viteză, siguranţă şi design modern. Ne bucurăm că publicul va avea ocazia să vadă trenul şi să viziteze interiorul acestuia, în timpul Săptămânii Europene a Mobilităţii”, a declarat Gabriel Stanciu, Managing Director Alstom România, Bulgaria şi Moldova, citat într-un comunicat.
Fiecare tren electric pentru ARF este format din şase vagoane, dispune de o capacitate de 351 de locuri şi este dotat cu podea 100% joasă, asigurând accesul facil tuturor pasagerilor. Există două uşi de acces pe fiecare parte a vagoanelor din mijloc şi o uşă pe fiecare parte a vagoanelor de capăt. Trenul include, de asemenea, patru toalete ecologice distribuite uniform pe toată lungimea sa, dintre care una este special adaptată pentru pasagerii cu mobilitate redusă. Pentru confortul pasagerilor, trenurile dispun de suporturi generoase pentru bagaje. Sistemul de informare a pasagerilor integrează un sistem audio şi un sistem de afişare dinamică.
În special, trenurile regionale Coradia Stream sunt echipate cu un sistem digital de contorizare a pasagerilor, care utilizează senzori de înaltă precizie pentru a furniza operatorilor date precise cu privire la traficul de pasageri pentru o planificare şi optimizare eficiente.
Alstom a dezvoltat trenul Coradia Stream special pentru piaţa europeană. Aceste unităţi sunt echipate cu sistemul de control al traficului ERTMS de nivel 2 şi aderă la standardele europene (EN) şi
Specificaţiile tehnice de interoperabilitate (STI) sunt concepute pentru a funcţiona fără probleme în toate sistemele europene majore de alimentare cu energie electrică. În prezent, există peste 700 de trenuri Coradia Stream deja vândute în mai multe ţări din Europa, inclusiv Danemarca, Olanda, Germania şi Italia.
În aprilie 2024, Alstom a anunţat finalizarea unui nou depou de mentenanţă în Bucureşti, în care a investit peste 50 milioane de euro. Depoul Alstom Griviţa este primul depou nou dedicat mentenanţei trenurilor şi locomotivelor electrice din România şi urmează să se extindă, bugetul de investiţii fiind de 54 milioane de euro.
Alstom activează în România de 30 de ani şi este lider de piaţă în soluţii de electrificare şi semnalizare feroviară. Compania este responsabilă pentru implementarea soluţiilor de semnalizare sau electrificare pe coridorul feroviar Rin-Dunăre, precum şi în zona Cluj, unde compania face parte şi din consorţiul care construieşte al doilea sistem de metrou din ţară, în oraşul Cluj Napoca.
Prima soluţie de semnalizare urbană CBTC (Communication-Based Train Control) din România este în curs de implementare de către Alstom pe Magistrala 5 a metroului din Bucureşti.
Compania a fost, de asemenea, furnizorul de servicii de mentenanţă pentru flota metroului bucureştean în ultimii 20 de ani, cu un contract în derulare valabil până în anul 2036.
De la trenuri de mare viteză, metrouri, vehicule tip monorail, tramvaie, la sisteme la cheie, servicii, infrastructură, semnalizare şi mobilitate digitală, Alstom oferă clienţilor săi diverşi cel mai larg portofoliu din industrie. Cu prezenţă în 64 de ţări şi o echipă de peste 84.700 de persoane de 184 de naţionalităţi, compania îşi concentrează abilităţile de proiectare, inovare şi management de proiect acolo unde soluţiile de mobilitate sunt cele mai necesare. Cotată la bursă în Franţa, Alstom a generat venituri de 17,6 miliarde de euro pentru anul fiscal încheiat la 31 martie 2024.
Sursă: Agerpres
Discussion about this post