Categoria de produse bio, adică cele produse prin agricultură ecologică, a avut o evoluție importantă în descursul ultimilor trei ani, înregistrând creșteri anuale de două cifre atât ca volum, cât și ca valoare, transmit jucători din industria de retail. Totuși, nu mulți sunt cei care își permit să scoată din buzunare sumele necesare pentru a procura alimentele sănătoase și nutritive.
Produsele locale sunt mai curate, mai lucrate, implică mai multă manoperă și, astfel, un cost mai mare. De asemenea, rulajul e mic, iar nevoia de a acoperi costurile devine mult mai presantă. Gustul e net superior, iar valoarea nutritivă e uriașă față de produsele industrializate.
Diferența de preț între alimentele tradiționale și cele industriale s-a redus în ultimul an, după câteva salturi succesive ale celor de fabrică. Micii producători au încercat să facă același lucru, dar s-au trezit în scurt timp că o parte dintre clienții lor au spus pas.
Așa că au dat înapoi. În prezent, produsele apicole artizanale sunt cu până la 30 la sută mai scumpe, afumăturile costă cu 40% mai mult, iar costul brânzeturilor poate fi cu 70% mai mare.
Cele mai populare categorii au fost, în ultimii ani, produsele lactate ecologice și alimentele de bază.
Numărul produselor cu certificare națională sau europeană depășește în prezent 4.700. Cele mai multe sunt produsele montane, tradiționale sau cele cu indicație geografică protejată.
Produsele organice sunt cel mai ușor de identificat după sigla certificată de Uniunea Europeană. Potrivit site-ului comisiei, sigla UE pentru produse ecologice oferă o identitate vizuală coerentă pentru produsele ecologice produse în Uniunea Europeană. Cu ajutorul ei, consumatorii pot identifica mai ușor produsele ecologice, iar fermierii și le pot promova și vinde pe întreg teritoriul UE.
Discussion about this post