Facem următorul experiment, prin care demonstrăm că o călătorie cu trenul este mai scumpă decât prețul trecut pe bilet: 77 de lei achitați pentru trenul care pleacă la ora 20:27 din Gara de Nord, către Sud-Est, mai precis Constanța. Însă, 20:27 este doar ora de principiu pentru plecare. Cu jumătate de oră înainte, CFR deja afișează o întârziere de 20 de minute. La acestea se adaugă apoi alte 20.
Cumulăm 40 de minute întârziere și, în sfârșit, pornim din loc, asta după ce ne-am încolonat cu sutele spre linii unde trenurile abia ajungeau.
Biletul e mai scump, în realitate. Întârzierile CFR ne costă.
Plecăm la drum, cu speranța că nu se va mai întâmpla ceva și între gări. Am scăpat, însă în Constanța ajungem aproape de ora 00:00, atunci când, evident, nu mai există autobuze pe traseu. Astfel, suntem nevoiți să recurgem la un Bolt, însă compania de ridesharing crește tariful când are mai multe comenzi pe o zonă, așa că pe distanța Gară – Centru, zona blocul turn, suma solicitată este 23 de lei. Altfel, din cauza întârzierii, cheltuim alți 23 de lei pe lângă cei 77 cât e biletul de tren și ajungem la 100 de lei.
Totul e legat și ce întârzie în Nord, Gara de Nord, se plătește în Sud-Est. Sunt coordonatele axei întârzierilor CFR-iste, cele resimțite de mii de oameni în timpul sezonului estival.
Discussion about this post