Executivul a adoptat, în şedinţa de astăzi, Hotărârea de Guvern privind investiţia de peste 753 milioane de lei în reabilitarea şi electrificarea liniei CF 816 Palas – Port A, pentru a asigura al doilea acces feroviar în Portul Constanţa.
„La propunerea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii a fost aprobată de către Guvern, în şedinţa de astăzi, 23.10.2024, Hotărârea de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii ‘Reabilitarea şi electrificarea liniei CF 816 Palas – Port A, consolidare tunel km 224+670-225+160, pentru a asigura al doilea acces feroviar în Port Constanţa’ lucrare de utilitate publică de interes naţional”, a anunţat Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) printr-un comunicat.
Potrivit sursei citate, realizarea acestui obiectiv prezintă avantaje tehnice, economice şi sociale, având un impact pozitiv asupra activităţii economice prin sporirea gradului de tranzit al mărfurilor spre/şi din Portul Constanţa, precum şi în sporirea gradului de încredere în serviciile oferite de modul de transport feroviar. Viteza de circulaţie proiectată este de 50 km/h.
Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) este de 753,806 milioane de lei, iar durata de execuţie a lucrărilor este de 24 luni.
Proiectul de investiţii are ca obiectiv asigurarea condiţiilor pentru crearea unui sistem de transport eficient, sustenabil, flexibil şi sigur, preocupare esenţială pentru dezvoltarea economică a României, se arată în comunicat.
„Acesta presupune realizarea liniei CF pe traseul existent pentru linie simplă, cu reabilitarea tunelului pentru linie simplă, şi extinderea acestuia pe o distanţă de 200 de metri spre staţia Palas, instalaţie BLAI nouă pentru linia curentă Palas – Constanţa Port Zona A şi reţeaua de cabluri aferentă, modificare soft şi hard instalaţie CE existentă în staţia Palas pentru preluarea echipamentelor adăugate pe linia curentă Palas – Constanţa Port Zona A, electrificarea liniei”, precizează MTI.
Prin aprobarea indicatorilor tehnico-economici se are în vedere: reabilitarea liniei de cale ferată pe traseul existent 3,5 km; reabilitarea tunelului pentru linie simplă 490 m; extinderea tunelului spre staţia Palas 200 m; electrificarea liniei Palas – Constanţa Port Zona A.
Finanţarea obiectivului de investiţii se realizează din fonduri de la bugetul de stat, prin bugetul MTI, precum şi din alte surse legal constituite în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.
Sursa: Agerpres
Discussion about this post