Anunțurile fabuloase cu prețuri mirobolante și reduceri masive au devenit o modă în marile magazine. Sunt evidențiate în culori stridente, puse la vedere, băgate în chenare și așa mai departe. Însă tăierea de preț se dovedește, de multe ori, psihologică…
Așa cum vestita formulă “9,99” lei, în loc de “10” lei te face să vezi produsul mai ieftin sau să îl percepi ca pe o ofertă, iată că și reducerile încep să se învârtă în aceeași zonă. Cu semnul exclamării chiar, e anunțată o promoție pentru o banchetă de depozitare: 149,00 lei, de la 149,99. Ca om de bună credință, care chiar crede că are un avantaj, ajungi să citești un astfel de anunț de 5 ori până să înțelegi totuși care e câștigul.
La o simplă tură prin magazin, exemplele continuă: 5,89 lei, în loc de 5,99 lei pentru un kilogram de mandarine.
Și pennele sunt la… “promoție”: 5,65 lei, în loc de 5,99 lei. Asta înseamnă că în buzunarul clientului rămâne “fabuloasa” sumă de… 34 de bani…
În acest ritm, deja reducerea de 1 leu pare mare.
Discussion about this post