Cooperativele parte din programul Grădina Noastră au livrat în magazinele Carrefour peste 60 milioane de unităţi de fructe şi legume, în perioada 2023-2024, se arată într-un comunicat al retailerului.
„Este esenţial să colaborăm cu producători diversificaţi din întreaga ţară, pentru a asigura un sortiment variat de produse proaspete, care să ofere atât un gust excelent, cât şi o calitate nutritivă ridicată. Ne angajăm să extindem continuu portofoliul nostru de furnizori locali, în special pe segmentul de produse proaspete, pentru a răspunde cât mai bine nevoilor clienţilor noştri. În prezent, lucrăm cu peste 600 de producători ultra-locali, care livrează în magazinele Carrefour dintr-o rază de până la 50 km. Acest lucru ne permite să oferim clienţilor produse proaspete chiar şi la doar 6 ore de la recoltare”, a declarat Jagoda Zientara, director comercial şi Aprovizionare Carrefour România, citat în comunicat.
Astfel, compania colaborează, în prezent, cu 28 de cooperative pentru legume proaspete dintre care zece cultivă şi livrează exclusiv pentru Carrefour. Acestea sunt Grădina Noastră din Vărăşti, Zărand, Însurăţei, Brezoaele, Fierbinţi, Beiuş, Ostrov, Târgu Secuiesc, Huşi şi Voineşti şi împreună reunesc peste 340 de fermieri.
Potrivit sursei citate, în perioada 2023/2024, cooperativele din România au înregistrat vânzări impresionante pentru top cinci produse, incluzând pepene verde, cartofi noi albi, varză albă, pătrunjel verde şi castraveţi cornichon.
Printre producătorii ultra-locali, cei aflaţi la o distanţă de maximum 50 de km de magazinele Carrefour, cel mai mic a fost producătorul Vaida Narcis din Vrancea, care a livrat 1.478 de bucăţi de sparanghel verde, în valoare de 21.103 lei. Pe de altă parte, cel mai mare producător ultra-local, Marin Hagiu din Adunaţii Copăceni, a livrat 6,3 milioane de unităţi de legume, alături de 102.172 kg de fructe şi legume, cu o valoare totală de 9,9 milioane lei.
Potrivit unui studiu Ipsos Research, atunci când aleg produsele alimentare românii le preferă pe cele din producţia locală cu un conţinut echilibrat. De asemenea, 66% dintre români îşi doresc produse fără pesticide şi 61% şi le doresc fără antibiotice
Odată cu achiziţia operaţiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour a ajuns la aproximativ 450 de magazine, în 113 oraşe din ţară şi în top trei jucători de pe piaţa de retail din România, fiind un angajator de top certificat (2023, 2024) pentru peste 17.000 de angajaţi.
Compania susţine comunităţile în care activează prin programe şi iniţiative naţionale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate: Cooperativa Agricolă Vărăşti, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc, Creştem România BIO, Grădina Noastră şi Poftim Brânză Românească sau Plata cu PET. Platforma Act For Good transformă cumpărăturile într-o experienţă personalizată cu impact social. Fiecare sesiune de shopping le poate aduce utilizatorilor puncte de loialitate, prin care pot face fapte bune, dar pot şi beneficia de reduceri şi oferte personalizate.
Carrefour România operează în România prin trei entităţi juridice principale: Carrefour România S.A., Supeco Investment SRL şi, din noiembrie 2023, Romania Hypermarche S.A.
Discussion about this post