Aproximativ 6.000 de apeluri au fost înregistrate la call-center-ul anticorupţie în primele trei luni ale acestui an, majoritatea fiind efectuate din mediul urban, a anunţat Direcţia Generală Anticorupţie.
Potrivit sursei citate, în primele trei luni ale acestui an au fost înregistrate 5.945 de apeluri la 0800.806.806, cu 555 mai multe în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut. În baza informaţiilor de interes operativ transmise de apelanţi au fost înregistrate 10 dosare penale.
Cea mai scurtă perioadă în care s-a organizat şi realizat prinderea în flagrant este de 20 de minute de la momentul sesizării la call-center-ul anticorupţie.
„În primul trimestru al anului 2023, majoritatea apelurilor au fost iniţiate din mediul urban, acestea fiind statistic de trei ori mai multe faţă de cele iniţiate din mediul rural. Totodată, cele mai multe apeluri au fost efectuate din judeţul Olt, acestea fiind urmate de cele din judeţul Covasna şi de cele din municipiul Bucureşti”, a precizat DGA.
În cursul anului 2022 s-au primit 20.805 de apeluri, iar în baza informaţiilor transmise au fost înregistrate 40 de dosare penale, fiind iniţiate şi derulate 10 acţiuni de prindere în flagrant.
„În ceea ce priveşte sesizarea faptelor de corupţie de către personalul Ministerului Afacerilor Interne, se remarcă faptul că, în cursul anului trecut, peste jumătate din cei care au apelat call-center anticorupţie sunt agenţi de poliţie, cu vârsta de până în 30 de ani”, se arată în comunicatul citat.
Sistemul call-center anticorupţie a fost dezvoltat prin intermediul unui modul de management electronic al documentelor şi apelurilor, extins la nivel naţional începând cu luna august 2022. Acesta oferă o modalitate facilă de comunicare şi de sesizare a faptelor de corupţie, reprezentând, în acelaşi timp, un mijloc de promovare a competenţelor DGA în spaţiul public, se explică în comunicat.
Sursă: Agerpres
Discussion about this post