Bancherii fac planuri pentru a contracara amenințările, în ceea ce privește utilizarea rețelelor sociale, întrucât mediul online a fost un factor mare de influență pentru mai mulți cleinți ai Silicon Valley Bank. Fostul director executiv a spus că rețelele sociale au avut un rol fără precedent în dispariția SVB, întrucât după propagarea mesajelor, au fost retrase 42 de miliarde de dolari în doar 10 ore, se menționează în analiza Reuters. Și fostul director general al First Republic Bank, altă bancă intrată în faliment la începutul lunii, a dat vina pe social media.
În sălile de consiliu din Statele Unite, directorii elaborează programe și planuri pentru a contracara amenințările online, inclusiv zvonuri legate de buna funcționare a băncilor, care ar putea duce la ieșiri de depozite sau ar putea afecta stocul, potrivit mai multor directori și analiști din industria bancară.
Eforturile, care nu au fost raportate anterior, subliniază eforturile urgente ale băncilor de a se adapta vremurilor în schimbare, de a împiedica deponenții să declanșeze o fugă bancară sau de a opri atacurile online asupra acțiunilor lor de către vânzătorii în lipsă.
Conform Reuters, creditorii iau măsuri, regândind rolul rețelelor sociale ca un potențial risc, mai degrabă decât ca instrument de marketing, după ce tweet-urile care puneau la îndoială sănătatea financiară a SVB i-au determinat pe clienții nervoși să retragă 1 milion de dolari pe secundă din conturile lor înainte ca banca să eșueze pe 10 martie.
„Riscul de pe rețelele sociale a fost în primul rând reputațional, dar acum a dus la riscuri de dispariție ale depozitelor, care sunt existențiale”, a declarat Sumeet Chabria, fondatorul ThoughtLinks, o firmă de consultanță care lucrează cu băncile.
Discussion about this post