Comparativ cu 2021, numărul de tone manipulate în 2022 în porturile europene a crescut cel mai mult în Gdańsk (+ 40,3 %), Cartagena în (+ 17,3 %) și în Constanța (+ 15,2 %), arată utimele date publicate astăzi de Eurostat.
În 2022, greutatea brută totală a mărfurilor transportate pe mare în toate porturile UE a fost estimată la 3,48 miliarde de tone, ceea ce a reprezentat o creștere de 0,8 % față de 2021 (3,45 miliarde de tone). Perturbările provocate de pandemie au condus la o scădere de 7,3 % în 2020 (față de 2019), dar 2021 (+ 3,9 %) a fost deja un an mai pozitiv, datele indicând o redresare parțială din 2019, arată statistica Eurostat.
Comparativ cu 2007, rata anuală de variație a greutății brute a transportului maritim de marfă până în 2022 a fost de 2,8 %. Rata anuală de variație între 2015 și 2022 a fost de 3,1 %, ceea ce arată o creștere aproape constantă.
Țările de Jos au rămas cea mai mare țară din UE în domeniul transportului maritim de mărfuri în 2022. Porturile olandeze (Rotterdam, Amsterdam și Zeelanda) au manipulat 565 de milioane de tone de mărfuri (+ 9 milioane de tone față de 2021), ceea ce reprezintă 16 % din volumul total al mărfurilor transportate pe mare anul trecut în UE.
Rotterdam în Țările de Jos (427 de milioane de tone), Antwerpen-Bruges în Belgia (254 de milioane) și Hamburg în Germania (103 de milioane), toate situate pe coasta Mării Nordului, și-au menținut poziția de primele trei porturi ale UE în 2022, atât în ceea ce privește greutatea brută a mărfurilor manipulate, cât și volumul containerelor mari manipulate în porturi, reprezentând peste o cincime din total (22,5 %).
Comparativ cu 2021, numărul de tone manipulate în 2022 a scăzut cel mai mult în portul grec Pireu (-8,8 %), Bremerhaven în Germania (-8,6 %) și Valencia în Spania (-7,1 %).
Discussion about this post