Gospodăriile din Uniunea Europeană au alocat, în medie, 2,6% din totalul cheltuielilor lor pentru bunuri şi servicii culturale, în 2020, conform datelor publicate luni de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat).
Ponderea cheltuielilor legate de cultură în totalul cheltuielilor de consum variază semnificativ în rândul celor 22 de state membre UE pentru care sunt disponibile datele. Câţiva factori ar putea afecta această pondere, inclusiv venitul gospodăriei, nivelul preţurilor, accesul facil la evenimente culturale, politicile naţionale culturale şi obiceiurile.
În 2020, opt state membre UE au înregistrat o pondere a cheltuielilor legate de cultură în totalul cheltuielilor de consum peste media UE. Cele mai ridicate ponderi au fost în Danemarca (3,9%), Germania (3,7%) şi Austria (3,5%) iar cele mai scăzute în Grecia (1,3%), Bulgaria, Lituania şi Spania (toate cu 1,5%).
Exprimat în paritatea puterii de cumpărare standard (PPS), cel mai ridicat nivel al cheltuielilor pentru bunuri şi servicii culturale în 2020 a fost în Austria (1.221 PPS), Germania (1.194), Danemarca (1.173) şi Ţările de Jos (1.026), iar cel mai redus, sub 300 PPS, în Bulgaria (193), Lituania (264), Slovacia (282) şi Grecia (296).
În medie, aproximativ un sfert din cheltuielile legate de cultură în 2020 au fost alocate pentru computere şi echipamente audio-video (26,9%), un alt sfert pe cărţi şi presă (25,1%), o cincime (20,8%) pe taxa TV şi închirierea de echipamente şi accesorii pentru cultură, şi 13,7% pe participarea la evenimente culturale, restul de 13,5% fiind pentru articole pentru creaţie şi exprimare artistică.
Discussion about this post