Magazinele online aşteaptă o creştere de 50% a comenzilor în decembrie 2023 faţă de luna similară de anul trecut, cea mai mare comandă în online fiind înregistrată pe segmentul de cadouri, cu o valoare de 7.000-10.000 lei, arată un raport realizat de o companie de marketing digital.
Conform unui comunicat, cele mai multe comenzi sunt înregistrate pe segmentele cadouri, food, fashion, pharma, travel şi rent-a-car.
În ceea ce priveşte tipul de produs, la mare căutare sunt anul acesta produsele alimentare din import, jamonul din Spania şi brânzeturile şi vinurile franţuzeşti, cu o creştere de cererii de 15-20 de ori în decembrie faţă de o lună normală. De asemenea, magazinele de cadouri înregistrează creşteri de 2-3 ori mai mari decât într-o lună obişnuită. Per total, valoarea medie a coşului pentru Crăciun este de 1.500 lei, subliniază raportul Happy Advertising.
„Observăm de la an la an o creştere a cumpărăturilor online în general, însă în mod special pentru sărbătorile de iarnă, în 2023 creşterea este exponenţială, de 50%, privind achiziţiile specifice pentru perioada de sărbători. De departe, cele mai multe comenzi online sunt pe segmentul de cadouri, atât pentru evenimentele de tip Secret Santa în companii, cât şi pentru familie şi cunoştinţe. O creştere foarte mare o are şi zona de food, românii preferând tot mai mult să cumpere alimente online, înlocuind astfel mersul la supermarket. Creştere mare se resimte şi în pharma, fiind tot mai mare numărul de comenzi online pentru medicamente în decembrie”, a explicat Florin Peţu, partner al companiei de marketing digital.
Pentru a creşte valoarea comenzilor online în această perioadă, magazinele online au alocat bugete de marketing şi de 5 ori mai mari faţă de o perioadă normală. Cele mai promovate produse sunt în această perioadă coşurile cadou, vacanţele, mâncarea tradiţională sau băuturile, în special prin Google Ads, Google Search şi Google Display.
„Luna decembrie este una dintre cele mai efervescente perioade în activitatea de marketing digital, cu investiţii majore în campanii de performance, în care sunt promovate foarte intens produse specifice sărbătorilor de iarnă. Campaniile planificate cu atenţie cresc atât vizibilitatea brandurilor, cât mai ales vânzările. În această perioadă, eficienţa devine cuvântul de ordine, iar rezultatele măsurabile transformă datele în performanţă concretă”, spune Alex Filoti, fondator Happy Advertising.
Sursa: Agerpres
Discussion about this post