Românii au efectuat aproape 644 de milioane de tranzacţii cu banca digitală Revolut anul trecut, în creştere cu 75% faţă de 2022, în fiecare oră fiind procesate, în medie, aproape 74.000 de tranzacţii.
„Aproximativ 51% dintre acestea (337 de milioane de tranzacţii) au fost plăţi cu cardurile fizice sau virtuale, în creştere cu 20% faţă de anul anterior, în condiţiile în care baza de clienţi retail s-a majorat cu 38%. De asemenea, o creştere record cu 79% a fost înregistrată în 2023 şi pentru cardurile virtuale de unică folosinţă generate de clienţii români”, arată Revolut.
Cele mai multe plăţi cu cardul fizic au fost realizate de români pe plan local (48%), iar numărul tranzacţiilor a crescut cu 20% faţă de 2022. Plăţile în străinătate au reprezentat 13% din totalul tranzacţiilor, în creştere cu 24% faţă de anul anterior.
22% din totalul sumelor cheltuite de utilizatorii români au mers către shopping, 18% către produsele alimentare, 12% către plăţile în restaurante şi fast-fooduri, 10% către servicii.
Potrivit aplicaţiei financiare, creşterea costului vieţii şi a preţurilor la produsele de bază a influenţat modul în care românii şi-au alocat bugetele pentru cumpărături. Astfel, cea mai mare creştere a sumei totale a plăţilor a fost înregistrată pentru produsele alimentare (+25%), urmate de divertisment (+23%) şi shopping (+20%).
Din perspectiva categoriilor de comercianţi către care s-au făcut plăţi, cele mai mari sume au fost direcţionate către magazinele de produse alimentare (peste 770 milioane de euro), baruri, cafenele şi bistrouri (336 milioane de euro), benzinării (265 milioane de euro), fast-fooduri (190 milioane de euro), hoteluri, moteluri şi staţiuni (169 milioane de euro).
În perioada de referinţă, un utilizator al aplicaţiei din România a cheltuit, în medie, 577 euro pentru turism, 557 euro pentru shopping, 453 euro pentru produsele cumpărate din supermarketuri (mărfuri alimentare, produse de uz casnic etc.), 374 euro în restaurante, cafenele, baruri şi pentru servicii de catering, 315 euro pentru transport şi 242 euro pentru utilităţi. Cel mai mic buget a fost alocat pentru sănătate, igienă personală şi cosmetice (206 euro).
La nivelul bugetului individual, cea mai mare creştere a unei categorii de cheltuieli a fost înregistrată pentru produsele alimentare (+25%), urmată de cheltuielile cu divertismentul (+23%) şi turism (+19%).
Cea mai mare sumă medie per tranzacţie a fost de 111 euro pentru servicii turistice (+3% faţă de 2022). Următoare sumă medie per tranzacţie a fost înregistrată pentru cheltuieli generale – 49 euro (+12% faţă de 2022). Pe poziţia a treia ca valoare medie s-au aflat serviciile cu 27 euro în medie per tranzacţie (-1% faţă de 2022).
În prezent, 35 milioane de clienţi din lume, din care mai mult de 3,5 milioane din România, folosesc serviciile sale pentru a realiza peste 500 de milioane de tranzacţii pe lună.
Sursă: Agerpres
Discussion about this post