Guvernul va aproba în ședința de astăzi indicatorii tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii „Alternativa Techirghiol”, cunoscută drept Autostrada Litoralului.
Traseul noii infrastructuri rutiere va fi în lungime totală de 30,590 km, iar terenurile afectate de obiectivul „Alternativa Techirghiol” sunt situate pe teritoriile administrative ale oraşelor Techirghiol şi Eforie şi comunelor Cumpăna, Agigea, Topraisar, Tuzla şi 23 August.
„Autostrada are o lungime de 30,590 km şi presupune realizarea unui nou pod peste canalul Dunăre – Marea Neagră. Traseul acestei variante asigură pe deplin scopul investiţiei, reprezentând o alternativă rutieră ce permite evitarea în totalitate a localităţilor, realizându-se, în final, prin preluarea traficului de tranzit, o îmbunătăţire majoră a capacităţilor de circulaţie ale sectoarelor de drum existente, a reţelei stradale din localităţile tranzitate de către DN 39 şi, parţial, DN 38 şi degrevarea podurilor existente peste canalul Dunăre – Marea Neagră. În cadrul
acestei variante de traseu, a fost propusă realizarea unui drum de legatură care să unească „Alternativa Techirghiol” cu pasajul existent peste DN 39 (debuşare DN 39A în DN 39), prin realizarea unui nou pasaj, în vederea preluării traficului înscris pe ambele sensuri ale direcţiei Port (Ro-Ro) – Mangalia. Această legătură ar permite evitarea de către toate volumele de trafic a tranzitului localităţilor dispuse pe DN 39, între Agigea şi 23 August (inclusiv) şi DN 38 (Agigea şi Techirghiol). Alternativa Techirghiol ocoleşte localităţile Techirghiol, Eforie Nord, Eforie Sud, lacul Techirghiol, Tuzla şi 23 August”, se arată în nota de fundamentare a proiectului.
Licitația pentru execuția lucrărilor la Alternativa Techirghiol va fi lansată în această primăvară, cel târziu în luna mai, a anunțat la sfârșitul lunii ianuarie secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu.
Discussion about this post