Am făcut un experiment spontan și am comandat două beri, la o terasă de pe plaja Modern din Constanța. Bună, rece și în halbe curate, dar cu prețuri ca din Mamaia luate. Așa au fost licorile răcoritoare. 24 de lei au costat amândouă, adică, 12 lei halba și nu vorbim despre un brand de top, ci de unul calitativ, dar din categoria medie.
Acum, să fim mai preciși și să corectăm chiar titlul articolului: în stațiunea Mamaia găsești în zona de sud bere la pahar până în 10 lei, la fel și în Eforie Nord, spre alt exemplu.
Dar, într-adevăr, media pe litoral se duce la peste 10 lei halba sau paharul. Totuși, nu putem să nu ne amintim faptul că plaja Modern era considerată ca fiind una accesibilă la prețuri, însă probabil era de așteptat ca valul uriaș de scumpiri care a atins toată țara să producă efecte și aici.
Însă, mai e ceva important: la bere și cafea, antreprenorii fac mereu profit. Un pahar dintr-un butoi de bere nu are cum să coste mai mult de cinci lei, când vine vorba de suma totală investită în achiziționarea butoiului. Deci, restul de preț este pentru personal, faptul că stai la masă și pentru acoperirea utilităților și evident, profit.
Asta se întâmplă și la cafea. Cu siguranță se mai câștigă încă o dată suma investită într-un pachet de cafea, datorită prețului solicitat pentru fiecare ceașcă. Despre această schemă vom scrie, însă, pe larg, în alt articol.
Discussion about this post