Mai avem un „sport” național, despre care puțini dintre dumneavoastră știați că există. Acesta se numește Aruncatul cu pietre, după trenuri. Chiar dacă de ceva vreme nu s-a mai vorbit despre acest fenomen care produce anual pagube de 12 milioane de euro, acum suntem nevoiți să reducem subiectul în actualitate. De ce? Pentru că sunt sparte din nou geamuri, de la vagoane, pe ruta Constanța- București dar și pe alte linii.
În imaginile articolului aveți poze făcute în trenurile București-Constanța și retur, iar ca să vă faceți o idee despre prejudiciul adus CFR, un geam lateral, potrivit unor estimări mai vechi costă în jur de 4000 de euro, iar unul frontal ajunge la un preț mai mult decât dublu.
Tot conform unor date furnizare de autorități, înțelegem că CFR estima la un momenta dat că anula sunt sparte în jur de 3000 de geamuri.
Cine sunt autorii? Niște huligani care pur și simplu organizează concursuri de aruncat pietre, spre vagoane. Printre porțiunile cele mai cunoscute, unde are loc acest „campionat” se numără Bucureșt-Fetești, adică aici automat trec în calcul și trenurile către mare. Mai sunt însă probleme și pe legăturile , București – Roșiori, București-Urziceni sau Sibiu-Podul Olt, ori Piatra Olt – Caracal.
Geamurile respective sunt destul de rezistente, însă dacă unul deja fisurat mai este lovit încă o dată, putem avea și victime printre pasageri.
De altfel, au existat episoade, în care anumiți călători au fost loviți cu pietre ori s-au panicat după ce geamul din dreptul lor a fost izbit cu bolovani.
Sunt și geamuri care se deschid și acolo există un risc ca pietrele aruncate de acești inconștienți să rănească direct pe cineva din vagon.
Mai ales vara, când uneori cedează aerul condiționat, sunt pasageri care aleg să deschidă partea superioară a ferestrelor mobile, ca să nu leșine de cald, însă fix asta aduce cu sine un mare pericol.
Există și trenuri cu geamuri sparte de ceva timp și care au rămas neschimbate, probabil din cauza costurilor mari ori pentru că trenurile respective sunt mereu în rulaj.
Poliția are anchete deschise însă e nevoie de o prezență mai mare în teren, pentru descurajarea fenomenului.
Discussion about this post