Reprezentanții Inspectoratului de Poliție Județean Constanța au organizat o conferință de presă în cadrul căreia a discutat despre activitatea IPJ Constanța de la începutul anului, dar și despre nemulțumirile polițiștilor cu privire la noua organigramă, care a intrat în vigoare după accidentul rutier de la 2 Mai.
”Așa cum se știe, la data de 15 ianuarie anul curent, a intrat în vigoare noul ștat de organizare al Inspectoratului de Poliție Județean Constanța, ca urmare a reorganizării. Referitor la nemulțumirile exprimate de colegii noștri și a protestului anunțat azi, Compartimentul Relatii Publice din cadrul IPJ Constanta este abilitat sa comunice următoarele: Reorganizarea IPJ Constanța a fost implementată cu scopul de a optimiza funcționarea instituției, de a spori eficiența și de a asigura un serviciu public de calitate, având ca obiectiv primordial siguranța cetățenilor. Suntem deschiși dialogului și abordăm toate neajunsurile, colaborând cu sindicatele și colegii noștri pentru a identifica soluții eficiente.
Vă asigur de faptul că, în permanență, conducerea IPJ Constanța este preocupată de condițiile de muncă ale polițiștilor din cadrul instituției noastre. Structura organizatorică a IPJ Constanța este menită să eficientizeze Inspectoratul, având ca obiective principale menținerea ordinii și liniștii publice, optimizarea modului de acțiune și intervenție a poliției, simplificarea fluxurilor administrative, birocratice, reducerea deficitului de personal, eliminarea suprapunerilor de competență și reducerea numărului de funcții de conducere, toate acestea corelate cu creșterea numărului polițiștilor în stradă.
Astfel, se urmărește ca unitatea de poliție nou creată să fie adaptată noilor realități sociale, iar pentru întărirea capacităților de investigare s-a optat atât pentru reconfigurarea structurilor existente, cât și pentru înființarea unor noi servicii/birouri/compartimente ca de exemplu, cele specializate în investigarea infracțiunilor de mediu sau căutarea persoanelor dispărute. Noul Inspectorat de Poliție a fost gândit astfel încât să permită creșterea numărului de polițiști în stradă, dar nu doar într-o prezență formală și pasivă. Acești polițiști sunt plasați în mod proactiv și calificat între cetățeni și fenomenul infracțional, cu scopul de a proteja comunitatea și de a interveni împotriva oricărei forme de infracționalitate
. Așa cum se știe, permanent organizațiile sindicale au fost consultate de conducerea IPJ Constanța, cu privire la modalitatea de punere în practică a noii structuri a Inspectoratului, solicitările polițiștilor fiind luate în considerare. În ceea ce privește deficitul de personal, noua organigramă prevede un număr mult mai mare de funcții. Unele dintre acestea au fost deja ocupate de politisti din promotiile de agenti din noiembrie 2023, aprilie 2024 si a promotiei Academiei de Politie Alexandru Ioan Cuza din iulie a.c., precum si a concursurilor organizate din sursă externă și prin reîncadrare, celelalte urmând a fi ocupate în viitorul apropiat, chiar în această perioadă desfășurându-se mai multe concursuri pentru încadrare din sursă externă și de trecere a agenților în corpul ofițerilor.
În ceea ce privește dotările polițiștilor, conducerea IPJ Constanța este permanent preocupată de echiparea și pregătirea profesională a polițiștilor. Aceștia sunt dotați cu echipamente necesare și prevăzute de lege pentru asigurarea intervenției și îndeplinirea misiunilor în condiții optime, solicitările polițiștilor privind uniforma de serviciu și echipamentele de protecție fiind o prioritate a conducerii Inspectoratului și a IGPR. Pregătirea profesională a polițiștilor se face permanent, de către specialiști din cadrul Serviciului de Pregătire Profesională.
”În ceea ce privește parcul auto al institutiei, în prezent, deținem peste 450 de autospeciale, toate având ITP ȘI RCA la zi, fiind încheiate contracte de prestări servicii cu mai multe service-uri, pentru întreținerea și repararea autospecialelor. În cadrul festivalului „Beach, Please!”, toți polițiștii prezenți în serviciu au beneficiat de resurse adecvate de apă și de spații amenajate pentru desfășurarea activităților în condiții de siguranță și profesionalism. Î
n cazul în care s-au efectuat audieri în locuri neconvenționale, acestea au fost determinate de necesitatea operativă și de contextul specific al evenimentului, nu de lipsa resurselor sau a organizării. Inspectoratul de Poliție Județean Constanța a colaborat strâns cu organizatorii festivalului pentru a se asigura că toate condițiile necesare desfășurării activităților de ordine și siguranță publică sunt îndeplinite. Orice deficiență observată a fost comunicată prompt și au fost luate măsuri pentru remedierea situațiilor identificate.
Astfel, s-a asigurat mobilier pentru activitatea specifică, alcătuit din cort, masa pliabilă și scaune în zona de interior a spațiului destinat festivalului, s-a distribuit cantitatea de 400 litri apă minerală necarbogazificată (plată) pentru polițiști, iar în ultima zi, respectiv 14.07.2024, cantitatea de apă a fost suplimentată cu 80 litri. ” a transmis Dumitru Bîltag, șeful IPJ Constanța.
În lunile iunie-iulie a.c., IPJ Constanța a distribut 16.256 litri de apă la toate subunitățile de poliție din județ.
Discussion about this post