Nervii șoferilor din Constanța continuă să fie întinși la maximum! Pe lângă zecile de minute pierdute în trafic și ocolișurile pe care trebuie să le facă din cauza lucrărilor de pe străzile orașului care par că nu se mai termină, acum constănțenii se confruntă cu o nouă problemă ce pare lipsită de o rezolvare: jantele mașinilor lor încep să „culeagă” șuruburi tot mai des.
Această situație absurdă a devenit o realitate pentru mulți șoferi, care descoperă cu stupoare că trebuie să scoată sute de lei din buzunar pentru repararea sau schimbarea jantelor afectate din cauza șuruburilor lăsate la întâmplare pe asfalt.
Recent, o constănțeancă a semnalat prin intermediul unui grup public de Facebook faptul că și-a distrus mașina în timp ce circula în oraș.
„Neața, doamnelor!! Și voi vă distrugeți mașinile în drumurile minunate din Constanța? Am nervii intinși la maxim!”, a postat localnica.
Comentariile au început să curgă, iar mai mulți șoferi au recunoscut că au întâmpinat astfel de probleme chiar și de trei ori într-o lună.
Problema generează îngrijorare, deoarece astfel de incidente pot afecta siguranța vehiculului și pot duce chiar la accidente. Și dacă gropile mai pot fi ocolite văzând cu ochii, nu se poate spune același lucru și despre obiectele înțepătoare de pe asfalt.
Iată câteva dintre fotografiile transmise de constănțenii „păgubiți”, pe grupul de Facebook:
Pentru a vedea cât trebuie să scoată din buzunar un constănțean care s-a „trezit” peste noapte cu un surub în jantă, echipa Observator Constanța a contactat mai multe vulcanizări din oraș și a cerut informații.
„Oamenii vin des la service din cauza șantierelor interminabile. Anvelopele se deteriorează din cauza gropilor, se taie anvelopa din cauza la jante, se strâmbă jantele și apar fisuri. Totodată, sunt afectate și foarte multe plăcuțe de frână, capete de bară, bucși și multe altele. Lucrările din oraș le crează șoferilor din Constanța un inconvenient foarte mare”, a declarat reprezentantul unei vulcanizări.
În medie, un simplu petic sau șnur poate ajunge la 30-50 de lei, însă prețurile cresc odată cu complexitatea reparației.
„Costul pleacă de la o reparație simplă cu un petic la prețul de 50 de lei și poate ajunge până la 300-400-500 de lei în funcție de janta sau anvelopa pentru care optează clientul. Dacă le schimbi pe amândouă, prețul poate ajunge si la 1.000 de lei”, a mai precizat acesta.
Comparativ, o altă vulcanizare ne-a spus că problema se poate remedia prin mai multe modalități, în funcție de alegerea clientului. Iată câteva prețuri specificate:
„Depinde foarte mult de gravitatea situației. Clientul, de obicei, își alege în funcție de preț. Șnurul este 50 de lei, pe poziție este 30 de lei, peticul este 100 de lei, 150 de lei ciuperca. Prețurile pot ajunge și la 500-600 de lei, cauciucurile sunt scumpe. Diferența o face firma, modelul și calitatea”, a spus reprezentantul altei vulcanizări.
În concluzie, costurile sunt destul de mari având în vedere că problema poate apărea frecvent, în funcție de cât de des alege un șofer să circule și în funcție de „norocul” pe care îl are.
Dacă de obicei ne ferim de necazuri cu gândul la vorba „paza bună trece primejdia rea”, acest lucru nu se poate aplica și în situația dată, ci suntem nevoiți să suportăm încă o problemă a traficului constănțean.
Discussion about this post