OpenAI a lansat o funcție de căutare în cadrul ChatGPT, chatbotul său viral, care poziționează startup-ul de inteligență artificială de mare putere pentru a concura mai bine cu motoare de căutare precum Google, Bing al Microsoft și Perplexity.
Potrivit companiei, funcția de căutare ChatGPT oferă scoruri sportive la minut, cotații bursiere, știri, vreme și multe altele, bazate pe căutarea web în timp real și parteneriate cu furnizori de știri și date. Aceasta a început testarea beta a motorului de căutare, denumit SearchGPT, în luna iulie.
Lansarea ar putea avea implicații pentru Google ca motor de căutare dominant. De la lansarea ChatGPT în noiembrie 2022, investitorii Alphabet au fost îngrijorați de faptul că OpenAI ar putea lua cota de piață a Google în căutare, oferind consumatorilor noi modalități de a căuta informații online.
Acțiunile Alphabet au scăzut cu aproximativ 1% în urma știrii.
De asemenea, mișcarea poziționează OpenAI ca fiind mai mult un concurent al Microsoft și al afacerilor sale.
Microsoft a investit aproape 14 miliarde de dolari în OpenAI, însă produsele OpenAI concurează în mod direct cu AI și instrumentele de căutare ale Microsoft, precum Copilot și Bing.
Discussion about this post