Deficitul de cadre didactice calificate înregistrat în judeţul Tulcea a crescut în anul acesta şcolar cu circa două procente faţă de cel din perioada anului şcolar 2019-2020, în contextul în care numărul elevilor şi preşcolarilor a scăzut în perioada comparată, arată datele Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ).
Inspectorul general al ISJ, Viorica Pavel, a declarat pentru AGERPRES că dacă în anul şcolar 2019-2020, dintr-un total de 2.371 de cadre didactice angajate în învăţământul tulcean, 86 de persoane erau încadrate pe perioadă determinată, fără studii corespunzătoare postului, în anul şcolar curent, dintr-un total de 2.333 de cadre didactice, 130 de persoane sunt angajate pe perioadă determinată, fără studii corespunzătoare postului.
„Dacă ne uităm pe procentul cadrelor didactice necalificate, observăm că în 2019-2020 era de 3,62, iar anul acesta a ajuns la 5,57, însă reuşim la nivelul judeţului să acoperim necesarul de cadre didactice, iar pentru ca învăţământul tulcean să se realizeze la înalte cote avem în vedere activităţi de formare şi de dezvoltare a acestor cadre didactice”, a precizat inspectorul general al ISJ, Viorica Pavel.
Printre activităţile de formare şi de dezvoltare a cadrelor didactice fără studii corespunzătoare postului, activităţi derulate de ISJ se numără atât cursurile oferite debutanţilor de Casa corpului didactic, cât şi inspecţiile tematice din unităţile şcolare.
„Prin Programul Naţional pentru Reducerea Abandonului Şcolar, implementat în 33 de unităţi de învăţământ din judeţ avem în vedere formarea cadrelor didactice din zonele defavorizate, iar şcoala are posibilitatea să achiziţioneze fără plată cursuri de formare şi venim astfel în întâmpinarea tuturor cadrelor didactice, dar în mod deosebit a celor debutante şi necalificate”, a mai spus inspectorul general al ISJ.
Datele ISJ arată că în şcolile tulcene predau anul acesta 187 de cadre didactice pensionate, faţă de 231, câte erau în anul şcolar 2019-2020.
De asemenea, numărul elevilor în perioada comparată a scăzut de la circa 28.000, în anul şcolar 2019-2020, la 26.646, în anul şcolar curent.
Discussion about this post