Aproape trei sferturi dintre consumatori (74%) sunt dispuşi să aleagă produse de la companii responsabile faţă de mediu, arată un studiu de specialitate.
Conform cercetării Tetra Pak, pentru jumătate dintre companiile participante, aşteptările tot mai mari ale consumatorilor determină implementarea de practici sustenabile în producţia şi procesarea alimentelor.
În acest context, deciziile finale de cumpărare au un rol esenţial, iar aproape trei sferturi dintre consumatori (74%) s-au arătat dispuşi să aleagă produse de la companii responsabile faţă de mediu.
„Acest lucru arată că trecerea la procese şi produse sustenabile nu este doar un răspuns la tendinţe, ci o reacţie la schimbările evidente din piaţă. Provocarea majoră constă în implementarea de soluţii moderne de procesare cu costuri reduse pentru producătorii de alimente, care să încurajeze sectorul să adopte aceste schimbări. Dintre cele trei domenii principale ale sustenabilităţii care influenţează strategiile de afaceri ale companiilor, producătorii de alimente se concentrează pe necesitatea reducerii emisiilor de carbon şi a consumului de resurse limitate – precum energie pe bază de combustibili fosili, apă şi detergenţii esenţiali pentru asigurarea siguranţei alimentare”, se precizează în concluziile studiului.
Potrivit sursei citate, 65% dintre liderii din industria alimentară subliniază importanţa soluţiilor de ultimă generaţie în reducerea amprentei de carbon a sistemelor alimentare, iar un exemplu concret îl oferă industria de produse lactate, unde, prin simplificarea procesului de producţie şi reducerea numărului de etape de procesare a laptelui, liniile de înaltă temperatură (UHT) echipate cu tehnologia OneStep revoluţionează întreaga producţie de lactate.
Astfel, consumul de apă scade cu până la 35%, în timp ce consumul de energie este redus cu 44% faţă de liniile UHT convenţionale.
„Această tehnologie contribuie semnificativ la diminuarea impactului asupra mediului, dar şi a costurilor operaţionale, reducând consumul de energie termică cu până la 29% şi emisiile de carbon cu până la 36%. Prin urmare, reprezintă o soluţie esenţială pentru atingerea obiectivelor de sustenabilitate în industria lactatelor”, notează compania.
Studiul Tetra Pak a utilizat o metodologie mixtă şi a integrat atât sondaje cantitative pe paneluri, cât şi perspective calitative rezultate din interviuri cu experţi. Astfel, au fost realizate aproximativ 20 de interviuri interne cu experţi Tetra Pak, completate de 12 interviuri cu producători de alimente şi băuturi din regiuni-cheie.
Din punct de vedere cantitativ, cercetarea a inclus 346 de interviuri realizate în anul 2023, ce au acoperit 19 pieţe: Arabia Saudită, Argentina, Australia, Brazilia, China, Franţa, Germania, India, Japonia, Mexic, Polonia, Africa de Sud, Coreea de Sud, Spania, Turcia, Regatul Unit, SUA, Vietnam şi Italia.
De asemenea, cel mai recent studiu pentru consumatori realizat de Tetra Pak în 2023, axat pe ambalajele sustenabile, a cuprins 14.500 de interviuri online bazate pe chestionare, desfăşurate în 29 de pieţe: Arabia Saudită, Argentina, Australia, Belgia, Brazilia, China, Columbia, Danemarca, Egipt, Franţa, Germania, India, Indonezia, Italia, Japonia, Mexic, Olanda, Polonia, Portugalia, România, Africa de Sud, Coreea de Sud, Spania, Suedia, Turcia, Regatul Unit, SUA, Filipine şi Vietnam.
Tetra Pak este lider global în procesarea alimentelor şi producerea de ambalaje.
Sursă: Agerpres
Discussion about this post