Schengen este cea mai mare destinație si cel mai mare spațiu de liberă circulație din lume, garantând deplasări fluide şi sigure într-o regiune cu 450 de milioane de locuitori.
„Principalul avantaj adus de aderarea României la Schengen îl reprezintă libertatea de mișcare a cetățenilor și timpii mai scurți de călătorie – ceea ce aduce beneficii considerabile turismului și sectoarelor economice, precum comerțul, transporturile și agricultură.
Pentru turismul României, aderarea deplină la spațiul Schengen aduce beneficii majore, prin creșterea atractivității României că destinație, și nu numai pentru turiștii europeni, ci în special pentru cei din bazinul asiatic și pentru cei americani – care vor integra de acum România în planurile lor de vacanță, în combinație cu orice altă țară europeană! Turiștii din țările îndepărtate de Europa au, în majoritate, destinațiile europene în planurile de vacanță, dar călătoria aeriană cu o durată mare de zbor ii determina să combine întotdeauna cel puțin două țări europene – combinație în care România intră cu mare greutate, până acum.
Încă din 31 Martie 2024, Ambasadele României emit vize Schengen, ce permit călătorii în spațiul Schengen pentru șederi de maximum 90 de zile, ceea ce a determinat o creștere masivă a interesului pentru vacanțe în România – din țările din bazinul asiatic.
În acest sens, România a făcut deja primii pași prin participarea din acest an la Târgurile de Turism din China și Kazakhstan (în premieră!). Și pentru anul 2025, România și mai mulți turoperatori și destinații românești vor participa din nou la Târgul de Turism din Kazakhstan, unde trebuie să ne prezentăm cu o imagine deja consolidată, că destinație europeană -vedetă. Practic, orice turist din Kazakhstan, Azerbaijan, China etc va alege mult mai ușor o vacantă ce va include și România, în combinație cu Italia sau Franța sau Spania, spre exemplu, știind acum să și România face parte din spațiul Schengen”, a declarat Corina Martin, Președinte RESTO și Secretar General FPIOR.
Aderarea la spațiul Schengen reprezintă un avantaj major pentru persoanele care vor să călătorească, indiferent de mijlocul de transport ales: avion, tren, autocar sau mașina personală.
Europenii efectuează anual 1,25 miliarde de călătorii în interiorul spațiului Schengen.
Ridicarea controalelor între frontierele interne ale statelor membre Schengen determina eliminarea controalelor la graniță, asadar trecerea frontierelor interne va putea fi așadar asemănată cu o călătorie în interiorul țării.
Pentru că România va intra în Schengen alături de Bulgaria, vor dispărea timpii de așteptare din punctele de trecere a frontierei terestre cu Ungaria și Bulgaria, dar și cu Grecia. Acest lucru ar duce la economii majore de timp, mai ales în sezonul vacanțelor, când mii de români merg fie la mare în Grecia ori Bulgaria, fie la schi în Bulgaria.
„Circulatia turistica a romanilor catre alte destinatii europene se fluidizeaza consistent de acum, însă exportul de turism romanesc, adica Incomingul (atragerea si aducerea de turisti straini in Romania) reprezinta, fara indoiala, avantajul major al acestei etape, pe care Romania nu are voie sa il rateze si pe care trebuie sa il foloseasca din plin, printr-o promovare consistenta si solida pe toate pietele emitente de turisti pe care, pana acum, nu existam.
Prin aderarea la spatiul Schengen România are toate sansele sa devina o destinație turistică și investițională tot mai cunoscuta si mai atractivă – daca vom face ceea ce este esential, si anume, in sfarsit, o Strategie si un Plan national de marketing si promovare”, a mai declarat Corina Martin.
Discussion about this post