67,5 milioane tone, o creştere de 11,77% faţă de 60,3 milioane tone în anul 2020, fiind cel mai mare trafic de mărfuri din istoria porturilor maritime din România.
Cea mai mare pondere în traficul de mărfuri o deţin cerealele.
„În traficul total, cea mai mare pondere, de 37,3%, o deţin cerealele, urmate de petrol brut 10%, articole diverse 9,2%, produse petroliere 8,1%, minereuri de fier, deşeuri de fier 7,1%, îngrăşăminte (naturale şi chimice) 6,1%, şi combustibili minerali solizi, cu 5,1%”, a informat directorul CNAPM Constanţa, Florin Goidea.
Din traficul total, 76% reprezintă trafic maritim şi 24% reprezintă traficul fluvial. Atât traficul maritim, cât şi cel fluvial au înregistrat creşteri semnificative. Traficul maritim a crescut cu 13,44%, la 51,62 milioane tone, iar cel fluvial cu 6,7% şi a atins 15,86 milioane tone, faţă de 2020″.
În 2021 traficul de cereale a atins un record absolut de 25,17 milioane tone, faţă de 21,9 milioane tone în 2020, fiind cel mai mare trafic de cereale înregistrat, consolidând poziţia portului Constanţa de hub european de cereale.
Creşteri semnificative de trafic se mai regăsesc în cazul următoarelor grupe de mărfuri: petrol brut, produse petroliere, combustibili minerali solizi, produse metalice, minereuri, seminţe uleioase şi fructe oleaginoase.
„14.604 nave au făcut escale în porturile maritime româneşti în 2021, faţă de 14.380 nave în 2020. În portul Constanţa zona Constanţa, traficul de mărfuri înregistrat în 2021 a fost de 61,2 milioane tone, faţă de 53,84 milioane tone în 2020. În portul Constanţa zona Midia, traficul de mărfuri înregistrat în 2021 a fost de 6 milioane tone, comparativ cu 2020, când s-au înregistrat 6,15 milioane tone. În portul Mangalia, traficul de mărfuri înregistrat în 2021 a fost de 338.472 tone, faţă de 2020, când s-au înregistrat 366.445 tone”, se mai arată în comunicat.
sursa Agerpres
Discussion about this post