Doar 30% dintre elevii din România au participat la programe în care au primit informații despre importanța colectării selective și reciclarea deșeurilor, conform unei analize efectuate de Clean Recycle.
Școlile, în special cele din marile orașe, reprezintă instituții publice care generează anual mari cantități de deșeuri, dar au o infrastructură de management al deșeurilor deficitară. Este necesar ca autoritățile locale să pună la dispoziția școlilor pubele special colorate, astfel încât elevii și profesorii să poată colecta selectiv.
„Comportamentul eco-responsabil începe din școală. Elevii trebuie îndrumați și informați cu privire la importanța protejării mediului, ceea ce implică și învățarea colectării selective și reciclarea deșeurilor încă din școală. Este un proces care trebuie să devină o normalitate și să facă parte din viețile noastre. Economia circulară contribuie la o economie sustenabilă și un viitor mai bun, pentru toți”, afirmă Cosmin Monda, fondator și CEO Clean Recycle.
Deșeurile municipale erau reciclate doar în proporție de 11% in anul 2019, procentul fiind totuși în creștere, comparativ cu anul 2007, când doar 0,4% dintre deșeurile municipale erau reciclate, conform datelor Institutului Național de Statistică. Din anul 2025 țintele impuse de Uniunea Europeana vor fi de 55% și pentru a putea atinge acest procent, România va avea de recuperat inclusiv decalajul educațional.
În România, principalele deșeuri de ambalaje sunt hârtia și cartonul, urmate de plastic, lemn și metal. Țara noastră a făcut progrese privind valorificarea plasticului, în 10 ani cantitatea de plastic reciclat crescând de la 15% (2008), la 43% în (2018).
Discussion about this post