Revolta transportatorilor români în fața refuzului primirii în Schengen s-a văzut, vineri, în toate punctele de trecere a frontierei. Transportatorii români spun că amânarea intrării României în Spațiul Schengen le afectează din plin afacerile, pentru că pierd timp şi bani la cozile de la frontiere și că acceptarea ţării noastre în spaţiul de liberă circulaţie ar fi ajutat economia României.
Transportatorii români sunt cei mai afectaţi de refuzul Austriei de a primi acum România în spaţiul Schengen: Cu toate că suntem pregătiţi de 10 ani, suntem în continuare ţinuţi la porţile Europei. Șoferii de TIR stau cu zilele în frontieră, perioadă în care consumă motorină, timp și nervi. Oamenii se simt umiliți.
„O dezamagire totală pentru noi, pentru români în special și pentru transportatori. Mă gândesc cu groază când mă-ntorc din Bulgaria să stau la coadă ore-ntregi. Cred că mâine o să trec… vama”, a declarat un șofer.
„Ne-a rupt! Îi blestemăm! Stăm mult în camion, prea mult în camion. N-am ajuns acasă de duminică… de duminică sunt plecat”, a mărturisit un alt șofer.
Transportatorii români ajung să piardă zilnic bani cu fiecare autocamion care aşteaptă în coadă la frontieră, iar aderarea la Spaţiul Schengen ar fi putut însemna o reducere semnificativă a costurilor pe care aceştia trebuie să le suporte. Intrarea în Schengen este egală cu mai puține ore, zile ori săptămâni de așteptare în frontieră, alături de o reducere de costuri operaționale zilnice.
„Ne sancționează clienții, nu ne mai plătesc la valoarea cursei normale pentru întârzieri”, a transmis un șofer.
Spațiul Schengen reprezintă o zonă de liberă circulație a cetățenilor din cele 26 de țări europene. Altfel spus, poate fi definit ca o politică a Uniunii Europene prin care țările acceptate în această zonă sunt de acord să elimine toate tipurile de control la frontierele reciproce.
Discussion about this post