CFA Society Romania lansează o campanie de educaţie financiară pe TikTok, prin care tinerii din Generaţia Z pot afla mai multe despre cum îşi pot organiza bugetul de călătorii, despre meseriile viitorului, monetizarea pasiunilor lor şi ce înseamnă un buget pentru distracţie, informează Asociaţia CFA România.
Prin seria de filme „From Z to I”, organizaţia prin care îşi propune să ajute tinerii din Generaţia Z să devină independenţi financiar prin diferite activităţi de zi cu zi.
„From Z to I” explorează obiceiurile financiare ale Generaţiei Z şi oferă variante alternative acolo unde tinerii întâmpină dificultăţi în gestionarea bugetelor. Atât influenceri cu o comunitate vizibilă pe TikTok, cât şi invitaţi şi experţi din cadrul Asociaţiei CFA România vor împărtăşi din experienţele lor în educaţia financiară şi care sunt paşii pe care ei i-au urmat pentru a fi mai eficienţi.
Conform studiului Insight Pulsez din 2022, realizat de izidata, principala provocare a tinerilor din Generaţia Z este lipsa de motivaţie, iar principalele subiecte de interes pentru dezvoltarea lor sunt educaţia financiară şi investiţiile (53%). Având în vedere că factorul motivator în viaţă pentru 47% dintre tinerii chestionaţi este independenţa financiară, iar banii reprezintă motivaţia principală în alegerea unei cariere pentru 55% dintre ei, campania ,,From Z to I” îşi doreşte să inspire tinerii să ştie mai multe despre domeniul financiar şi să devină, astfel, independenţi financiar, precizează sursa citată.
„În România, atât în mediul urban, cât şi în cel rural, 64% dintre tinerii între 13 şi 25 de ani se confruntă cu lipsa resurselor financiare, iar 78% dintre cei care susţin că îşi doresc să îşi deschidă o afacere spun că cel mai mare impediment este lipsa banilor şi a educaţiei în acest sens. Mereu am fost atenţi la nevoile tinerilor şi considerăm că educaţia financiară poate începe oricând, aşa că ne propunem să sprijinim tinerii în demersurile lor, să îi motivăm şi să îi ajutăm să devină independenţi financiar printr-o educaţie non-formală, pe o platformă care le e familiară şi prin filme scurte, cu informaţii folositoare de la experţi în domeniu sau de la oameni pe care Generaţia Z deja îi urmăreşte şi îi admiră”, a declarat Alexandra Smedoiu, preşedinta Asociaţiei CFA România.
Asociaţia CFA România este organizaţia profesioniştilor în investiţii din România, deţinători ai titlului Chartered Financial Analyst (CFA), calificare administrată de CFA Institute (USA). În prezent, Asociaţia CFA România are 250 de membri.
Sursa: Agerpres
Discussion about this post