Munca de acasă nu va mai domina piața muncii în 2022. O analiză de început de an a companiei de soluţii de resurse umane K2S – Key 2 Success arată că principala tendință va fi munca hibridă, un mix între lucrul de acasă sau din altă locaţie şi cel de la birou, informează Agerpres.
„Tabloul tendinţelor de anul acesta este completat de o accelerare a inteligenţei artificiale, integrarea programelor de sănătate mintală în rândul angajaţilor, accentul pus pe abilităţi şi nu pe roluri, dar şi monitorizarea productivităţii la locul de muncă”,
susțin autorii analizei.
În contextul unei evoluţii favorabile a pandemiei de Covid-19 și a dezvoltării tehnologiei, principala provocare a companiilor în 2022 va fi să găsească un echilibru între aşteptările angajaţilor din ce în ce mai mari cu privire la un program de lucru flexibil chiar şi de acasă, menţinerea unei culturi organizaţionale solide şi lucrul în echipă.
„Datele noastre arată că aproximativ 90% dintre angajaţii români, manageri sau specialişti sunt multumiţi de libertatea crescută pe care o aduce munca de tip hibrid, sugerând că aceasta va fi probabil o tendinţă care se va impune pe termen mediu şi lung”,
a declarat Valentin Dima, Consultant Senior în cadrul K2S, pentru Agerpres.
Potrivit studiilor, aproximativ 18,4% dintre angajaţi au început să lucreze de acasă în România, ca urmare a pandemiei de COVID-19, în timp ce media europeană a celor care au început să lucreze de la distanţă ca urmare a pandemiei este de 36,8%. La nivel global, cifrele arată că 70% dintre angajaţi îşi doresc să aibă în continuare acces la opţiuni flexibile de lucru de la distanţă şi 65% dintre aceştia spun că îşi doresc să lucreze mai des alături de colegii lor.
Inteligenţa artificială şi automatizarea vor duce la crearea a 97 de milioane de noi locuri de muncă până în 2025, spun previziunile Forumului Economic Mondial.
De asemenea, angajatorii încep să înţeleagă importanţa critică a integrării strategiilor de sănătate şi bunăstare a angajaţilor, inclusiv sănătatea mintală, în obiectivele companiilor, căutând să reinventeze definiţia bunăstării la locul de muncă.
Sursa: Agerpres
Discussion about this post