Doi copii rămași orfani de tată, o soție văduvă, o mamă care s-a îmbolnăvit de cancer, din cauza durerii de a-și pierde singurul fiu, doliu, durere, frustrări, întrebări. Asta a lăsat în urmă Ilie Marian, un șofer de microbuz care a murit în urma unui incident straniu, ascuns în negura nopții. Oficial a fost ucis de neglijența unui coleg de muncă, însă adevărul este că șeful lui l-a omorât, spune familia victimei. Deschidem azi dosarul „Microbuzul ororilor”, un caz ce înaintează cu frâna de mână trasă, spre o decizie a instanței de judecată.
Moartea domnului Ilie
5 martie 2019, ora 21.45, localitatea constănțeană Corbu. Domnul Ilie Marian este acasă și își setează deja alarma pe telefon. A doua zi dimineață, de la ora 05.00 trebuia să intre de tură, pe microbuzul său ce face legătura între Constanța și Mihai Viteazu. Îi spune noapte bună fetiței, băiatului său și soției. E gata să meargă la culcare, mai devreme, ca să apuce să se odihnească. Însă, nu ajunge în dormitor, căci de afară se aud claxoane. Iese și vede că șeful firmei de transport persoane pentru care lucrează a venit acasă, după el. Știe despre ce este vorba. Patronul vrea să-l ia și să-l ducă în localitatea Mihai Viteazu, ca să repare un microbuz stricat. De pe zi, colegii de muncă l-au chemat pentru asta, dar i-a refuzat pentru că era prea obosit și oricum la acea companie era angajat doar ca șofer, nu și ca mecanic.
„Era foarte solicitat de șeful lui, patronul firmei de transport, ca înafară de a șofa, să facă și treburi ce țin de un mecanic. Când se defectau microbuzele era chemat să le repare, asta chiar dacă în contract, repet era șofer.”, ne declară ruda victimei.
Șeful lui Ilie Marian insistă, după cum declară familia și reușește să-l convingă să urce cu el în mașină și să plece către Mihai Viteazu, unde patronul locuiește. Îl va duce nu într-un service auto ci într-una dintre gospodăriile sale. În acest loc, declară membrii familiei domnului Ilie, afaceristul ar avea o curte ascunsă destinată reparării clandestine a microbuzelor firmei.
„Acolo s-a apucat să repare microbuzul, mai exact a rezolvat o problemă la perna de aer și urma să rămână sub microbuz, ca să urmărească dacă acea pernă se umflă, dacă a reparat-o cum trebuie. Din ce știu, la volanul microbuzului s-a urcat chiar șeful lui și a dat cheie ca să pornească microbuzul. Vehiculul a sărit de pe cric și nu au mai ținut nici buturugile puse la improvizație. A căzut direct pe el și l-a zdrobit. Șeful l-a omorât. Ei nu aveau un elevator acolo. Autovehicul era ridicat așa pe un cric și pe niște buturugi, cum v-am spus”, ne explică cu glas tremurat un membru al familiei.
La poliție însă a ajuns o variantă diferită. Nu șeful ar fi pornit motorul, ci un alt angajat care ar fi venit acolo, din timpul său liber. Am luat legătura telefonic cu acesta ca să aflăm varianta sa:
„Eu am fost la volan în seara aceea. Mi-a spus șeful meu să mă urc, să dau o cheie, că se grăbește. Asta am făcut dar nu știam că era băgat în marșalier. Nu mi-am dat seama, nu știam nici că este sub microbuz colegul meu. A căzut cu totul peste el și din cauza asta a murit.”, ne declară bărbatul.
Este nici mai mult, nici mai puțin decât o replică învățată de la patron, ca să-l scape, spun rudele:
„Nu este adevărat! Din ce am aflat noi, chiar șeful lui Ilie s-a urcat la volan și din cauza lui a murit, dar celălalt angajat a vrut să ia toată vina asupra sa, ca să scape superiorul nepedepsit.“, susține un membru al familei.
De ce nu au sunat la 112?
După incident, șeful firmei de transport persoane a observat că Ilie Marian încă este în viață, dar nu a sunat la 112. A refuzat să cheme o ambulanță, asta chiar dacă există o stație SMURD în apropiere.
„După ce a căzut microbuzul peste el, colegul meu încă mai trăia. Îmi amintesc cum îl țineam în brațe. Șeful nostru nu a chemat ambulanța, nimic. L-a luat, l-a băgat la el în mașină și l-a dus așa, de la Mihai Viteazu, până la Spitalul Județean Constanța.”, este declarația șocantă făcută de fostul coleg al domnului Ilie Marian.
Patronul firmei de atunci încearcă să ne explice că a făcut totul pentru binele angajatului și nu ca să încerce mușamalizarea cazului.
„Nu am sunat la 112. L-am dus cu mașina mea spre spital, ca să nu aștept ambulanța de la Constanța. În mașină încă mai respira.”, susține afaceristul.
La spital a ajuns însă prea târziu, iar acolo a murit fără ca medicii să mai poată face ceva pentru a-l salva.
Mama bolnavă, torturată de „microbuzul groazei”
Au trecut trei ani de la moartea domnului Ilie Marian, trei ani de când copiii lui trăiesc fără tată, iar mama acestuia se luptă cu un cancer declanșat după tragedie. Între timp, cazul a ajuns în instanță, acolo unde este judecat doar colegul șoferului decedat, cel ce a fost declarat în mod oficial că s-a urcat la volanul microbuzului, în teribila seară de 5 martie. Cât despre patronul companiei de transport persoane, acesta s-a făcut nevăzut.
„Șeful meu Merlușcă de la SC Georgiana&Alina SRL și-a vândut casele, a vândut și curtea unde reparam microbuzele și s-a mutat în Sibiu. Am luat eu totul asupra mea. El, după anchetatori nu e vinovat de nimic, pentru nicio problemă, doar eu. Sunt cercetat pentru ucidere din culpă. Șeful nu este cercetat pentru mașinile cu probleme tehnicie, nu este cercetat pentru că se făceau reparații la el acasă. Nu răspunde pentru absolut nimic. Dar asta nu mă miră. Au fost accidente cu mașinile de transport călători și le spunea șoferilor să se descurce. Acum a dispărut cu totul și scăpat de toată responsabilitatea. Nu mai este în firmă, nu mai are numărul de telefon vechi, a dispărut!”, ne spune singurul om cercetat în acest caz.
Trebuie să știți că cel anchetat și judecat pentru ucidere din culpă conduce acum fix microbuzul lui Ilie Marian.
„Cel despre care se crede că a provocat moarte lui Ilie stă zi de zi la volanul microbuzului condus în trecut de cel ce nu mai este acum printre noi. Asta nu e tot! După program, parchează microbuzul fix în fața casei unde locuiește mama lui Ilie. Femeia se uită de la poartă, plânge și spune: Uite, cu mașina asta muncea băiatul meu”, este declarația uluitoare făcută de una dintre rudele victimei.
Între timp, în instanță, avocatul familiei șoferului omorât a cerut refacerea raportului ITM care l-a scos vinovat pe colegul domnului Ilie dar nu și pe șeful lui. Judecătorul a admis cererea și a dispus reluarea cercetărilor. Însă, la cât de relaxat vorbește patronul firmei, despre întregul caz, am spune că omul vede deja cărțile aruncate, în acest dosar.
„Nu eu i-am spus să vină să repare microbuzul, el m-a rugat să-l iau cu mașina, de la Corbu și să-l duc la Mihai VIteazu. Era microbuzul pe care lucra el și trebuia să-l repare. Nu eu m-am urcat la volan ci un angajat. Familia zice că am fost eu, dar nu e adevărat.”, susține șeful firmei.
Pentru adevăr familia continută să lupte. A angajat un alt avocat care are misiunea să demonstreze că cercetările trebuie să fie reluate, iar ancheta să se extindă și asupra directorului firmei. Oamenii nu vor daune materiale, cer doar dreptate.
Discussion about this post