Potrivit smithsonianmag.com, până în 2050 populația umană a Pământului va ajunge la 9,7 miliarde de oameni, asta însemnă o creștere a producției de alimente de aproximativ 70%. În anul 2018, un studiu care avizat 40.000 de ferme care produc 90% din alimentele consumate pe această planetă, a avut ca rezoluție necesitatea renunțării la carne și produse lactate.
O echipă mică, dar motivată de întreprinzători din sectorul alimentar pe bază de plante își propune să facă ceva pentru planetă! Ei scot în evidență și promovează un ingredient care nu necesită pământ sau apă și care, susțin ei, are un potențial la fel de mare de a satisface poftele occidentale – algele marine!
Deși algele marine au fost un element de bază al dietelor din Asia de Est timp de sute de ani – sud-coreenii, de exemplu, au consumat 20,4 kilograme de alge marine pe cap de locuitor în 2020 – ele rămân un produs alimentar de tip boutique în țările occidentale.
„Cred că algele marine au nevoie de un branding”, spune Mark Kulsdom, fost activist pentru drepturile animalelor și cofondator al companiei cu numele memorabil Dutch Weed Burger.
AKUA, o companie de carne alternativă făcută din alge cu sediul în Brooklyn, New York, are un parteneriat cu GreenWave (o rețea nonprofit de fermieri regeneratori ai oceanelor) și își procură produsele acvatice de la ferme sustenabile din New England.
„Folosim o combinație de zahăr și alge subțiri – un nou soi de alge de zahăr – în toate produsele noastre, inclusiv în carnea uscată și în burgeri”, explică Courtney Boyd Myers, fondatoarea AKUA.
AKUA’s Spicy Chili & Lime Kelp Jerky conține o microalgă numită spirulină, în timp ce Kelp Burgers și Krab Cakes ale companiei conțin „linte de apă”, sau duckweed, care conține 45% proteine. „Privind în viitor, ne-ar plăcea să încorporăm mai multe varietăți diferite de alge marine în produsele noastre, atâta timp cât acestea sunt cultivate într-un mod sustenabil”.
La fel ca și Kulsdom, Boyd Myers recunoaște că algele marine au nevoie de un combinator atent.
„Kelp Jerky al nostru are peste 70% alge, dar se pare că este prea mult pentru consumatorul obișnuit”, spune ea.
AKUA se află în proces de reformare a cărnii uscate. „Am scăzut algele la aproximativ 30 la sută în rețeta noastră Kelp Burger și am combinat aroma sa cu arome mai familiare, cum ar fi roșiile, uleiul de măsline extravirgin, fasolea neagră și quinoa, iar oamenii iubesc cu adevărat burgerul, indiferent dacă le place să mănânce alge marine sau nu”, explică Meyers.
Discussion about this post