În timp ce Guvernul trimite aeronave Tarom să-i aducă în țară pe românii blocați în străinătate din cauza deciziei Blue Air, de a suspenda zborurile programate de pe aeroporturile din România până în 12 septembrie, și câteva companii vin în sprijinul celor peste 3.000 de pasageri afectați.
Wizz Air oferă zboruri cu tarife speciale, începând de la 49,99 euro folosind codul rezervării Blue Air.
Și Vola.ro oferă asistenţă gratuită şi un cupon de reducere de 15 euro/rezervare pentru orice pasager al Blue Air cu zbor anulat, care vrea să cumpere un bilet nou la orice companie aeriană.
Cuponul poate fi obţinut pe chatul de pe site-ul Vola.ro, apăsând butonul „Zbor Anulat Blue Air”, după ce va face dovada faptului că a avut un zbor anulat de Blue Air în intervalul 6 – 12 septembrie (print screen sau fotografie cu numărul biletului). Cuponul este valabil până în data de 12 septembrie inclusiv.
În rezolvarea acestei crize se implică și membrii Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT). Aceștia au declarat vor aduce acasă turiştii afectați de această situație, chiar dacă este vorba de alternative mai scumpe.
„În momentul de faţă, eu sunt la birou, la fel ca majoritatea colegilor mei care au grupuri, pentru că Blue Air nu prea are chartere. Dar sunt multe grupuri de turişti. Cam toată lumea e pe baricadă acum, să găsească alternative ca, în primul rând, să aducă turiştii acasă. Comunicatul pe care astăzi l-a dat Blue Air conţine o inadvertenţă sau este o minciună, în sensul că ei spuneau că toţi cei care sunt în destinaţie vor fi întorşi astăzi, pe data de 6 septembrie. Ori este o eroare, pentru că e posibil să apară o eroare în situaţîi de criză, ori este o minciună. Nu, pe turiştii noştri şi pe ai altora nu i-a mai operat niciun zbor şi i-a lăsat acolo unde erau. Deci, noi o să îi aducem pe oameni şi ideea este să şi continuăm. Trebuie să găsim alternative. Într-un fel sau altul, o să aducem toţi oamenii, nu îi lăsăm acolo. Vom găsi o soluţie, mai scump, aia e. Important este să nu rămână oamenii acolo”, a spus președintele ANAT, Alin Burcea.
El a precizat că, în anumite cazuri, agenţiile au luat decizia de a caza la destinaţie turiştii care ar fi trebuit să se întoarcă ieri în ţară.
„Sunt diverse situaţii. Noi am avut turişti pe care i-am avut pe cursă regulată, 60-70 de locuri, în Creta. Îi cazăm astăzi şi găsim diverse alte alternative, pentru că nu ai timp de reacţie imediată. Nu avem nici timp să găsim un avion pe undeva. Toată lumea se preocupă, cei 6-7-8 tur-operatori mari, care au grupuri, mai puţîn pe grupurile de vară, pentru că acolo sunt cu precădere chartere. Mai avem Tenerife, cu întoarcere pe 8 septembrie, şi trebuie să găsim soluţîi. Mai trebuie să luăm în calcul şi tarifele, pentru că s-au mărit pe toate destinaţiile”, a explicat oficialul ANAT.
Potrivit acestuia, este greu de crezut că Blue Air va reuşi să se redreseze din punct de vedere financiar.
„Pentru mine este evident că şansele că Blue Air să se ridice sunt de 90% nu. Pentru că la ei este o problemă sistemică, nu este o urmare a faptului că Ministerul Mediului le-a blocat banii acum pe certificatele verzi. La ei problemele financiare sunt vechi, nu sunt de azi, de ieri, şi se pare că au ajuns la fundul sacului. Paradoxul este că toate cursele sunt pline, dar compania se apropie de faliment. Pe de altă parte, din punctul meu de vedere, statul român nu s-a preocupat absolut în niciun fel că situaţia lor să fie una stabilă. Ei au 70% garanţii, dar ce faci cu garanţiile, pentru că nu te ajută la nimic. Au mai fost diverse situaţîi, au apărut şi potenţiali cumpărători, dar statul român nu s-a mişcat deloc. Ba, din contră, prin Mediu i-a blocat, prin ANPC le-a dat două milioane amendă”, a mai comentat Alin Burcea.
Până acum, 2.098 de cetăţeni români afectaţi de anularea zborurilor Blue Air au apelat la serviciile consulare, a anunţat astăzi premierul Nicolae Ciucă.
Sursa: Agerpres
CITEȘTE ȘI: Guvernul trimite aeronave pentru românii blocați în străinătate după suspendarea zborurilor Blue Air
Discussion about this post