Atunci când vine vorba de plăţile cu cardul, consumatorii români caută să achiziţioneze produse de calitate ridicată (65%), urmate îndeaproape de produse care oferă recompense sau beneficii la achiziţie, precum reduceri sau cadouri (43,3%), se arată într-un studiu realizat de Cognition.
Studiul arată că românii sunt interesaţi de achiziţii din domeniile cooking, entertainment şi healthcare, principalele cumpărături pe care le fac cu cardul fiind pentru gătit (63,8%), urmate de TV (61,9%), muzică (61,8), filme & cinema (58,2%), sănătate (57%) şi călătorii (55,8%).
Înainte de a face achiziţii cu cardul, 65% dintre consumatorii români se documentează online pentru a afla mai multe informaţii despre produs, 55,5% caută online cele mai bune oferte pentru produsele pe care şi le doresc, în timp ce 50,4% consideră că îi defineşte cel mai bine faptul că sunt constant loiali brandurilor pe care le apreciază. În plus, 46,8% folosesc coduri de discount sau vouchere, iar 40,3% sunt înrolaţi şi utilizează programe de loializare pentru a optimiza cumpărăturile făcute cu cardul.
Consumatorii români sunt atenţi la condiţiile cumpărăturilor online şi au identificat ca principali factori care determină achiziţia online cu cardul: livrarea gratuită (67,6%), recenziile oferite de alţi consumatori (43,1%), reducerile şi voucherele (42,5%), politicile uşoare de retur (38%) şi posibilitatea de a acumula puncte de loialitate (35,9%).
Consumatorii din România caută branduri asumate, care comunică transparent şi sunt implicate în tot ce înseamnă mediul şi comunitatea. Preferă brandurile care au o personalitate care transmite siguranţă (73,5%), autenticitate (53,4%), inteligenţă (52,9%), inovare (47,8%) dar şi îndrăzneală (32%) şi îşi doresc ca brandurile să asculte feedback-ul primit (44,6%), să susţină furnizorii locali (43%) şi să fie responsabile social (41,3%).
În proporţie aproape egală, consumatorii români care fac achiziţii cu cardul urmăresc publicitatea TV (36,6%) şi cea online, livrată de motoarele de căutare (36,1%), locul 3 fiind ocupat de reclame primite prin e-mail sau direct mailing direct de la companii (30,7%), de abia după aceea urmând publicitatea din cadrul filmelor sau emisiunilor (25,3%) şi recomandarea directă de la familie sau prieteni (24,7%) în planificarea unor achiziţii.
În pregătirea Black Friday şi în contextul unei creşteri în ansamblu a plăţilor cu cardul, Cognition a derulat un studiu amplu asupra consumatorilor români cu vârste cuprinse între 18 şi 75 ani, din mediul urban şi rural, pentru a vedea cine sunt şi ce preferă să achiziţioneze în această perioadă.
Marea majoritate a consumatorilor români care fac achiziţii cu cardul sunt angajaţi cu normă întreagă, după cum se declară 64% din respondenţi, fiind urmaţi – la o diferenţă considerabilă – de pensionari (8,4%) şi studenţi (7,1%).
Principalele domenii în care activează această majoritate sunt cele ale serviciilor – IT&Comunicaţii (6%), Transport, Logistică sau Distribuţie (5,6%) sau Retail (5,4%) iar zona de vânzări este cea în care se regăsesc cei mai mulţi ca tip de activitate desfăşurată (13,8%), urmată de cea de logistică (8,1%) şi de cea de recrutare (6,7%).
Ca şi tipologie de consumatori, majoritatea (36,1%) sunt angajaţi cu preocupări în zona de parenting, urmaţi destul de îndeaproape de cei care sunt genul spontan şi care îşi asumă riscuri (28,5%) şi, pe locul 3 ca incidenţă, la egalitate cu 24,8% de nativii tech şi dependenţii de mobil.
Studiul „Românii şi plăţile cu cardul” a fost realizat analizând rezultatele obţinute prin intermediul GWI Consumer Insights privind comportamentul de consum, preferinţele şi interesele persoanelor cu vârsta cuprinsă între 18 – 75 de ani, eşantion omogen reprezentativ pentru mediile urban si rural de pe teritoriul României la nivelul Q1 2022.
Cognition este agenţia de digital a grupului Godmother şi singura agenţie românească parte a Neu-romarketing Science & Business Association.
Sursa: Agerpres
Discussion about this post