Noiembrie 2019, am fost acolo. Nu o dată, ci de mai multe ori, zile întregi la rând, nu singur ci alături de colegii de la toate televiziunile și ziarele pe care le cunoașteți.
Am fost martori la o crimă comisă de un sistem eșuat, incompetent.
O rablă maritimă veche de 39 de ani, mai exact nava de transport animale vii Queen Hind ajunge în Portul Midia ca să ridice în jur de 14.000 de oi și berbeci, pe care să le transporte în cele mai infecte condiții, către Orientul Mijlociu.
Pe data de 24 noiembrie nava pleacă de la cheu, din port și eșuează în apropiere. În timp ce animalele mor în chinuri, înecate și după această tragedie, autoritățile fac următoarele:
1 – emit date eronate cu privire la numărul animalelor aflate la interior;
2 – lasă de înțeles că toate animalele au murit;
3 – abia după intervenția asociațiilor pentru protecția animalelor, autoritățile află că de fapt, la interior, în și pe munții de cadavre mai există sute de animale vii care gem, cerșind salvarea cu ochii ațintiți către căile de ieșire;
4- după ce presa începe să exercite presiune publică în sincron cu ONG-urile, autoritățile încep să depună eforturi reale pentru salvarea animalelor;
5- autoritățile scot animalele din navă dar trimit apoi oile și berbecii salvați către o destinație nesigură, o fermă de unde ONG-urile s-au chinuit apoi să preia bietele ființe;
6- urmează o telenovelă întreagă în care autoritățile nu reușesc să scoată nava din șenalul navigabil;
7- permit de la momentul tragediei și până azi, ca alte milioane de animale să fie transportate pe cale maritimă, în condiții similare;
8- ignoră toate probele și semnalele de alarmă lansate de ONG-urile care demonstrează cum sunt torturate animalele, până spre Orientul Mijlociu;
9- în Portul Midia ajung nave care sunt interzise în țările occidentale, din pricina condițiilor de la bord ce duc la moartea în chinuri a animalelor;
10 – potrivit oficialilor Uniunii Europene, România întârzie până și ancheta în cazul Midia;
Un pas înafara infernului
Acum, în anul de grație 2023 România vine în final cu un proiect de lege care este menit să interzică în etape, până la anularea totală a transportului de animale vii, asta cel puțin în teorie.
Ce ar însemna punerea corectă în practică? Mai puțină suferință pentru animale și mai mulți bani pentru oameni, români în acest caz.
Practic, în loc să mai fie trimise ovinele și bovinele în viață, pe acele vapoare unde sunt chinuite cu sadism din cauza căldurii, a lipsei de apă, de îngriji medicale și a condițiilor în general, animalele vor fi sacrificate la noi în țară. Aici fac și mențiunea că ovinele și bovinele care supraviețuiesc ororilor de pe mare și ajung în orient, sunt supuse acolo la altă torutură, până să fie tăiate.
Dacă vor fi sacrificate direct la noi în țară, chinul lor va fi curmat rapid, iar oamenii de afaceri vor avea astfel șansa să-și deschidă noi abatoare și să genereze noi locuri de muncă.
Următorul pas, carnea va fi transportată pe cale maritimă, către țările de destinție.
Într-devăr, nu este o situație perfectă pentru iubitorii de animale. Nici pe departe. Aceștia își doresc în mod clar reducerea consumului de carne și implicit reducerea numărului de animale ucise pentru carne. Însă avem aici un compromis, care măcar va duce la curmarea suferinței acestor ființe.
„Ideea are două elemente principale: în primul rând bunăstarea animalelor, aici sunt deja decizii ale CJUE care obligă statele pentru standardele de transport. Suntem o societate civilizată.“, a declarat Florin Cîțu, senator PNL, iniţiator.
Însă, este importat ca acest proiect de lege să prevadă interzicerea transportului de animale vii către absolut toate țările atât pentru cele care nu se află în Uniunea Europeană, dar și pentru statele membre.
Este important ca acest proiect, în forma sa finală să aibă în vedere toate animalele, nu doar ovine și bovine ci și porcine, ori alte animale.
Deja, în toamna anului trecut Germania a interzis transportul de animale vii către alte țări. Din acest an, Nouă Zeelandă va urma exemplul.
Iată pașii în care ar urma să fie aplicat proiectul din România, în stadiul actual, dacă va fi adoptat:
1 – mai întâi se interzice exportul pe cale navală, aeriană şi rutieră către ţările terţe a animalelor destinate îngrăşării sau sacrificării, cu vârsta mai mică de 3 luni, începând cu data de 01.03.2024.
2 – se suspendă exportul animalelor vii destinate îngrăşării sau sacrificării în intervalul 15.05.2024 – 15.09.2024.
3 – se interzice exportul animalelor vii destinate îngrăşării sau sacrificării către destinaţii aflate la distanţe, care presupun o durată de transport mai lungă de o zi, începând cu data de 01.01.2025. Interdicţia se aplică şi ţărilor terţe aflate la distanţe mai scurtă de o zi, dacă nu respectă legislaţia UE în privinţa transportului şi sacrificării.
4 – se interzice exportul de animale vii destinate reproducţiei, dar nu şi a materialului genetic pentru reproducţie, începând cu data de 15.05.2025.
Dacă prin acest proiect va fi într-adevăr oprit transportul de animale vii, către absolut toate statele, atunci îl vom considera ca fiind un pas adevărat spre o Românie normală, așa cum o tot promitem pe la televizor.
Discussion about this post