Regizorul de la Hollywood James Cameron, care a regizat filmul Titanic din 1997, a declarat pentru BBC că a simțit pierderea submersibilului Titan „până în măduva oaselor”.
Cameron, care a făcut 33 de scufundări la epava Titanicului, a spus că se afla pe o navă duminică, când submarinul a dispărut și că a aflat, despre asta, abia luni.
Când a auzit că submarinul și-a pierdut în același timp atât navigația, cât și comunicațiile, a spus că a suspectat imediat un dezastru.
„Am simțit până în măduva oaselor ce s-a întâmplat. Să se defecteze sistemul electronic al submarinului, sistemul de comunicații și transponderul de urmărire simultan – submarinul e terminat”, a declarat Cameron.
Regizorul a continuat: „Am luat imediat legătura telefonic cu unele dintre contactele mele din comunitatea submersibililor de mare adâncime. În aproximativ o oră, am avut următoarele fapte: se aflau în coborâre. Se aflau la 3500 de metri, îndreptându-se spre fundul apei la 3800 de metri. Comunicațiile lor au fost pierdute, iar navigația a fost pierdută – și am spus pe loc, nu poți pierde comunicațiile și navigația în același timp, fără un eveniment catastrofal extrem sau un eveniment catastrofal extrem de puternic. Și primul lucru care mi-a venit în minte a fost o implozie.”
Joi, un oficial din cadrul Marinei americane a declarat pentru CBS News, partenerul BBC, că marina a detectat „o anomalie acustică asociată cu o implozie” la scurt timp după ce Titan a pierdut contactul cu suprafața.
Oficialul a precizat că informația a fost transmisă echipei Gărzii de Coastă americane, care a folosit-o pentru a restrânge raza zonei de căutare.
„Știam că submarinul se afla exact sub ultima sa adâncime și poziție cunoscută. Exact acolo l-au găsit”, a mai spus regizorul Titanicului.
Cameron a sugerat, de asemenea, că a existat o „ironie teribilă” în pierderea Titanului și a echipajului său, comparând-o cu pierderea Titanicului în 1912.
„Avem acum o altă epavă care se bazează, din păcate, pe aceleași principii de nerespectare a avertismentelor”, a spus el. „OceanGate a fost avertizată”.
El a spus că în cadrul companiei au lucrat persoane care au demisionat, dar nu a precizat de ce.
El a continuat spunând că unii membri ai comunității de scufundare la mare adâncime, printre care nu se numără și el, au scris o scrisoare către OceanGate în care au spus „mergeți pe calea catastrofei”.
Cameron nu este primul care își exprimă îngrijorarea cu privire la operațiunile firmei de turism.
O scrisoare trimisă către OceanGate de către Societatea de Tehnologie Marină (MTS) în martie 2018 și obținută de New York Times afirma că „actuala abordare „experimentală” adoptată de OceanGate… ar putea avea rezultate negative (de la minore la catastrofale)”.
Separat, documente judiciare americane arată că un fost angajat al OceanGate a avertizat despre potențiale probleme de siguranță ale navei încă din 2018.
Documentele arată că și David Lochridge, directorul de operațiuni maritime al companiei, a exprimat îngrijorări într-un raport de inspecție.
Un purtător de cuvânt al OceanGate a refuzat să comenteze cu privire la problemele de siguranță ridicate de Lochridge și de MTS.
Discussion about this post