Românii au efectuat 145 de milioane de tranzacţii cu Revolut în primele şase luni ale anului 2023, egalând numărul de tranzacţii realizate în primele trei trimestre ale anului trecut, arată datele aplicaţiei financiare.
În acelaşi timp, volumul total al plăţilor realizate cu Revolut s-a majorat cu 68%, în perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2023, faţă de perioada similară din 2022.
De asemenea, un client Revolut din România a realizat, în medie, 19 tranzacţii/ lună către comercianţi, iar suma medie cheltuită – 1.700 de lei/lună a fost în creştere cu aproape 9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut .
„Repartiţia pe categorii de bugete s-a modificat faţă de primele şase luni ale anului anterior: ponderea divertismentului în suma totală cheltuită la nivelul întregii baze de clienţi a crescut de la 17% la 20%, devenind principala categorie de buget privind cheltuielile realizate în semestrul I 2023. Shopping-ul a trecut pe a doua poziţie, cu 17%, iar cheltuielile cu alimentele şi produsele de larg consum au ajuns la 15% (vs. 13% în sem. I 2022). Aşadar, în bugetul total al clienţilor locali Revolut, cheltuielile cu divertismentul, produsele alimentare şi mărfurile nealimentare au continuat să crească, în timp ce plăţile pentru transport şi utilităţi au stagnat la nivelul din semestrul I 2022”, se menţionează în comunicat.
În ceea ce priveşte numărul de tranzacţii realizate, 27% dintre plăţi au fost făcute pentru achiziţionarea de produse alimentare, 14% pentru divertisment, 13% în restaurante, baruri, cafenele, 12% la shopping (mărfuri nealimentare) şi tot atât pentru călătorii şi turism.
Studiul a arătat că patru români din zece preferă digital banking-ul serviciilor bancare clasice pentru flexibilitatea sporită şi pentru că le oferă mai mult control asupra propriului buget. Respondenţii din segmentele de vârste 18-44 de ani sunt, de departe, adepţi convinşi ai digital banking-ului, cu peste 46% rată de răspuns în favoarea băncilor 100% digitale. Tot 40% dintre respondenţi au declarat, în cadrul aceluiaşi studiu, că folosesc ambele soluţii – băncile cu prezenţă fizică şi, ca soluţie secundară, o aplicaţie de digital banking, iar segmentul de vârstă cu cea mai mare favorabilitate acestui mix este 55-64 de ani (49% dintre respondenţi).
În perioada de referinţă, un utilizator Revolut din România a cheltuit, în medie, 1.121 de lei pentru divertisment, 441 de lei pentru turism, 490 de lei pentru shopping, 371 de lei pentru produsele cumpărate din supermarket-uri (mărfuri alimentare, produse de uz casnic etc.), 359 de lei în restaurante, cafenele, baruri şi pentru servicii de catering, 348 de lei pentru transport. Cel mai mic buget a fost alocat pentru sănătate, igienă personală şi cosmetice (289 de lei).
La nivelul bugetului individual, cea mai mare creştere a unei categorii de cheltuieli a fost înregistrată pentru divertisment (+20%), urmată de cheltuielile cu serviciile (+15%) şi cheltuielile cu produsele alimentare (+11%). Suma lunară alocată de un client mediu al băncii digitale pentru achiziţia de produse şi servicii, în perioada de referinţă, a fost de 1.700 de lei, în creştere cu aproape 9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
În primul semestru al anului, clienţii Revolut au preferat pentru cumpărăturile din categoria mărfuri alimentare şi bunuri de larg consum (FMCG) lanţurile de supermarketuri, unde au achitat cumpărături în valoare de peste 1,6 miliarde de lei cu Revolut.
Peste 718 milioane de lei au lăsat utilizatorii români în baruri, restaurante, cafenele, în primele şase luni ale anului, iar peste 525 milioane de lei au reprezentat plăţile către comercianţii din categoria reţelelor de benzinării.
De asemenea, plăţile cu Revolut în reţele de fast-food au totalizat peste 411 milioane de lei. Şi hotelurile, motelurile si resorturile au înregistrat plăţi de 390 milioane de lei de la clienţii Revolut din România, în timp ce tour-operatorii şi agenţiile de turism au încasat peste 300 milioane de lei, în perioada indicată.
Discussion about this post