Peste 1.300 de şcoli au fost complet distruse în zonele controlate de autorităţile din Ucraina de la începutul invaziei declanşate de Rusia în 2022, în timp ce altele au fost grav avariate, potrivit UNICEF.
Din cauza atacurilor persistente, doar aproximativ o treime dintre copiii ucraineni de vârstă şcolară participă la cursuri în format fizic şi mulţi dintre ei au uitat deja noţiunile pe care le-au învăţat în trecut, afirmă reprezentanţii UNICEF. Aproximativ jumătate dintre profesorii ucraineni au raportat deteriorarea abilităţilor elevilor în ceea ce priveşte limbajul, lectura şi matematica. De asemenea, copiii nu mai beneficiază de acel sentiment de siguranţă şi prietenie pe care şcoala poate să îl ofere persoanelor afectate de război.
Situația este dramatică și pentru cei care au reușit să fugă. Mai mult de jumătate dintre copiii proveniţi din familii care au plecat peste hotare și și-au găsit adăpost în şapte ţări europene nu sunt înscrişi în sistemele naţionale de educaţie, din cauza barierelor de limbă şi a supraaglomerării sistemelor de învăţământ din ţările respective.
Războiul a izbucnit după întreruperile cauzate de pandemia de COVID-19, ceea ce înseamnă că unii dintre copiii ucraineni se confruntă cu cel de-al patrulea an şcolar marcat de perturbări, în contextul în care ei se întorc la şcoală în săptămâna aceasta, după încheierea vacanţei de vară.
Sursa: Agerpres
Discussion about this post