Organizaţia Salvaţi Copiii solicită Parlamentului României interdicţia oricărei forme de publicitate a jocurilor de noroc, inclusiv online, dar şi amplasarea sălilor de jocuri de noroc la o distanţă de cel puţin 300 de metri de unităţile de învăţământ sau alte spaţii destinate copiilor şi tinerilor
Fundamentând poziţia sa pe principiul constituţional al „regimului special de protecţie şi asistenţă în realizarea drepturilor copiilor şi tinerilor” (Constituţia României, art. 49 al. 1), Organizaţia Salvaţi Copiii solicită integrarea şi altor completări şi modificări în cele două proiecte de lege aflate în procedură parlamentară:
- Interzicerea oricărei forme de comunicare comercială audiovizuală, în presa scrisă, în mediul online, în serviciile cinematografice ori de telefonie, inclusiv cele realizate în spaţii publice exterioare ori interioare, care au drept scop promovarea jocurilor de noroc, a pariurilor pentru evenimentele sportive ori spaţiilor destinate acestora.
- Includerea terenurilor cu caracter sportiv, la care copiii şi adolescenţii au acces pentru derularea de activităţi sportive, ca spaţii faţă de care se impune distanţa de 300 de metri în raport cu agenţiile de jocuri de noroc.
- Neacordarea autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc în localităţile cu mai puţin de 10.000 de locuitori (versus 5.000 locuitori, cum este prevăzut în prezent).
- Ridicarea limitei de vârstă la 21 de ani (de la 18 ani, cum este prevăzut în prezent) în privinţa accesării jocurilor de noroc.
- Ca efect al interzicerii promovării jocurilor de noroc, abrogarea articolului care prevede permiterea inserturilor grafice statice sau în mişcare, cu sau fără sunet, a logo-urilor companiilor cu activităţi din sfera jocurilor de noroc sau a altui simbol prin care se identifică acestea sau produse reprezentative ale acestora, dacă acestea sunt efectuate în timpul transmisiunilor sportive în direct.
Cea mai recentă anchetă sociologică realizată şi publicată de Salvaţi Copiii în luna noiembrie 2023 arată că majoritatea copiilor cu vârsta peste 10 ani au văzut publicitate la jocuri de noroc, atât la televizor, cât şi pe Internet. Mai mult, 11% dintre copii admit că urmăresc influenceri promovând jocuri de noroc pe bani, în timp ce 10% resimt presiune din partea prietenilor. Deşi legea interzice accesul copiilor la jocurile de noroc, 14% dintre copii recunosc că participă direct la jocuri de noroc pe bani şi 40% dintre ei declară că au prieteni implicaţi în astfel de activităţi.