Guvernul a aprobat un proiect de lege care prevede, între altele, că paşaportul simplu temporar va fi emis doar în situaţii speciale, de excepţie, care presupun o urgenţă în deplasarea în străinătate, continuarea călătoriei sau reglementarea şederii cetăţenilor români în străinătate şi care nu mai posedă documente de călătorie valabile.
De asemenea, actul normativ reglementează posibilitatea ca datele biometrice şi datele cetăţenilor români să fie preluate o singură dată de personalul consular, la misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României, dar să poată fi utilizate atât pentru eliberarea paşaportului simplu electronic, cât şi pentru eliberarea titlului de călătorie sau a cărţii electronice de identitate, potrivit solicitărilor adresate de cetăţenii români, mai arată sursa citată.
Totodată, proiectul mai prevede ca eliberarea succesivă a mai multor paşapoarte simple electronice pentru minori să se facă doar dacă în cuprinsul hotărârii judecătoreşti sau al ordonanţei preşedinţiale de suplinire a acordului unuia dintre părinţi instanţa a stabilit, în mod expres, acest aspect.
„Actul mai prevede anularea informatică a paşapoartelor eliberate anterior persoanelor care au pierdut cetăţenia română, în situaţia în care acestea nu au respectat obligaţia legală de a preda documentele de călătorie în termen de 5 zile de la data pierderii cetăţeniei„, mai precizează Executivul.
Proiectul mai reglementează şi faptul că Direcţia Generală de Paşapoarte este autoritatea care ţine evidenţa cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate.
Sursa: Agerpres