Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) a anunţat, marţi, că, împreună cu o parte din operatorii publici de comunicaţii electronice mobile, au configurat şi testat cu succes VoLTE Emergency Call, cea mai nouă funcţionalitate implementată pentru apelarea Serviciului de urgenţă 112, ce ar urma să reducă timpii pentru transferul apelurilor de la cetăţeni.
Pentru operaţionalizarea noii facilităţi, în prima etapă, specialiştii şi inginerii STS şi ai operatorilor de telefonie mobilă au testat funcţionarea sistemului, în laborator şi prin trafic simulat în diferite condiţii, utilizând mai multe tipuri de terminale mobile şi adaptând permanent configuraţiile pe baza datelor de trafic astfel generate, transmite STS care adaugă că, în prezent, sunt realizate activităţi pilot cu trafic real, prin preluarea la 112 a unor apeluri de urgenţă realizate prin VoLTE.
Testele au arătat o scădere a timpului în care un apel de urgenţă ajunge în sistemul 112, precum şi o îmbunătăţire a informaţiilor de localizare, spun reprezentanții STS.
VoLTE Emergency Call va fi operaţionalizat la nivel naţional pentru toate reţelele 4G, după ce operatorii de telefonie mobilă vor finaliza toate configuraţiile specifice, iar activităţile pilot cu trafic real la 112 vor valida funcţionarea optimă, în prezent, Digi România şi Orange aflându-se într-un stadiu avansat de configurare şi testare a acestei noi facilităţi.
„Din perspectiva cetăţeanului, nu sunt necesare acţiuni suplimentare pentru a apela Serviciul de urgenţă 112 prin tehnologia VoLTE, singura condiţie este ca telefonul mobil utilizat să dispună de acest tip de serviciu. Concret, această tehnologie permite utilizarea reţelelor IP pentru realizarea apelului de urgenţă, respectiv pentru conectarea directă cu 112. Totodată, permite transmiterea de informaţii îmbunătăţite de localizare a apelului, cu arii de acoperire mai restrânse, inclusiv prin utilizarea conexiunilor de date pe timpul acestui tip de apel”, precizează STS.
Serviciul spune că activarea acestei facilităţi a însemnat un proces complex de adaptare a reţelelor de comunicaţii mobile atât din punct de vedere al standardelor, cât şi al arhitecturilor existente, precum şi aplicarea unor noi configuraţii la nivelul Serviciului de urgenţă 112.
sursa: Agerpres