miercuri, aprilie 23, 2025

Știrile din lumea ta!

Corina Martin: „RESTO Constanța va demara o campanie împotriva turismului la negru”

„RESTO Constanța va demara o campanie împotriva turismului la negru”, a transmis Corina Martin, președinte al Asociației Patronale Constanța, astăzi, în cadrul întâlnirii Federației Patronatelor din Industria Ospitalității din România (FPIOR), care a avut loc la Vama Veche.

Reprezentanții RESTO Constanța s-au decis că vor demara o campanie pentru a lupta împotriva turismului la negru, întrucât s-a ajuns prea departe. Mulți oameni aleg să-și ia numele de „producători” și să prepare cozonaci în casele lor, fără a fi controlați de ANPC sau alte organe ale legii.

Corina Martin a vorbit despre zona de turism iresponsabil făcută „la negru” care poate avea consecințe grave atât asupra întregii experiențe a unui turist, cât și asupra prețurilor ulterioare.

„Zona de turism la negru a crescut în ultimii an. Vedem o concurență neloială, iar prețurile pot ajunge mai mari pentru că noi suportăm și pagubele și detaliile neacoperite lăsate de cei care lucrează la negru”, a punctat Corina Martin.

De asemenea, în această vară foarte mulți turiști au ales să se cazeze la oameni, care nu sunt specializați pentru a oferi serviciile pe care le prestau.

„RESTO Constanța, și sperăm noi, întreaga federație va demara o campanie împotriva turismului la negru”, precizează Corina Martin, secretar general al Federației Patronatelor din Industria Ospitalității din România (FPIOR).

Președintele Asociației Patronale Constanța, Corina Martin susține că sunt hotărâți să creeze un grup de lucru cu reprezentanții celor cu atribuții de control pentru a opri acest fenomen al turismului la negru.

Noi suntem total hotărâți să creăm un grup de lucru cu reprezentanții celor cu atribuții de control, iar dacă aceștia nu au fost în stare să administreze acest fenomen, le dăm noi de lucru”, a declarat Corina Martin.

„Mesajele de avertizare de acest fel pot fi periculoase pentru turism, deoarece orice turist este sensibil la asemenea evenimente. Considerăm că înmulțirea numărului acestor mesaje determina consecințe nefaste și renunțări la posibile vacanțe, ceea ce desigur generează mai departe pierderi financiare și mai puțini turiști”, a declarat Corina Martin, reprezentant al Asociației Patronale RESTO Constanța.

„Nu am avut în această vară foarte multe alerte false, dimpotrivă, pot să spun că vremea foarte călduroasă i-a trimis pe turiști către litoralul românesc. De foarte multe ori, prognozele meteo de joi sunt convingătoare pentru ca o familie să-și facă bagajele a doua zi, vineri, și să plece spre litoralul românesc pentru că este cea mai apropiată destinație și pentru că a cumpăra un bilet pentru o destinație externă a devenit mult mai costisitor. Știm că orice achiziție de bilet de avion făcută în ultima clipă nu înseamnă neapărat un preț mai mic, ci prețul cel mai mare. Prețul vacanțelor în destinațiile externe a crescut totodată mult mai mult decât prețurile pe care le-am avut pe litoralul românesc. Temperatura foarte bună în apa mării și în aer a fost cel mai mare promotor și cel mai mare ajutor pentru a avea cele mai multe nopți de cazare în acest sezon, pe litoral”, a mai precizat aceasta.

Inscrie-te la newsletter-ul nostru saptamanal