InfoCons a lansat Aplicaţia Globală de Protecţia Consumatorilor, cu prilejul Zilei Internaţionale “One Health”, care este marcată anual pe data de 3 noiembrie, informează luni organizaţia europeană pentru protecţia consumatorilor.
“Cu ocazia Zilei Internaţionale ‘One Health’, ce este celebrată în fiecare an pe data de 3 noiembrie, InfoCons lansează Aplicaţia Globală de Protecţia Consumatorilor din perspectiva sănătăţii şi a protecţiei mediului unică, aplicaţie tip paşaportul consumatorului ‘One Health’. Aplicaţia Globala InfoCons este un instrument util şi gratuit, ce poate fi folosit în 33 de limbi, şi care poate fi descărcat din magazinele: App Store, Google Play şi App Gallery”, se arată într-un comunicat al organizaţiei.
Aplicaţia Globală InfoCons este un instrument util pentru a face alegeri informate şi pune la dispoziţia consumatorilor OneHealth informatii precum: scanarea codurilor de bare ale produselor alimentare pentru a afla ingredientele, numărul şi tipul de aditivi alimentari, alergeni, cantitatea de zahăr, sare, calorii, posibilitatea de a personaliza aplicaţia pentru cei cu anumite probleme de sănătate şi nevoi dietetice speciale, prin stabilirea cantităţii de sare, zahăr, alergeni, numeric şi tipuri de aditivi, precum şi alerte în timp real pentru produse alimentare şi non-alimentare la nivelul Uniunii Europene.
De asemenea, InfoCons a lansat proiectul “InfoCons European One Health = One Consumer’s Protection!”.
“Principiul One Health este sănătate. Atât sănătatea oamenilor, cât şi a animalelor şi a mediului înconjurător. Elemente care sunt legate una de cealaltă. Dar legătura indisolubilă între diferitele domenii de activitate trebuie să aibă în prim plan omul. Omul care trebuie să trăiască într-un mediu sănătos, cu animale sănătoase, într-un cadru sănătos, având alimente sănătoase şi, astfel, principiile protecţiei consumatorului se readuc astăzi după discursul lui Kennedy, din 1962, la valenţe mult mai reale şi actuale: ‘Calitatea de consumator prin definiţie ne include pe toţi. Consumatorii sunt cel mai mare grup din punct de vedere economic ce influenţează şi este afectat de marea majoritate a deciziilor economice publice sau private. Cu toate acestea, sunt singurul grup important ale cărui opinii nu sunt auzite foarte des.’ El a enunţat patru drepturi fundamentale ale consumatorilor: dreptul la securitate, dreptul la informare, dreptul de a alege şi dreptul de a fi ascultat. Î n noua sintagma ‘One Consumer’s Protection’, consumatorul este om şi omul este consumator, dar consumator văzut cu grija pentru resurse, pentru sănătate, pentru mediu şi integrând diferitele domenii şi zone de dezbatere şi de discuţie, dar mai ales de cercetare pentru a putea preveni, şi mai ales pentru a putea crea, noul principiu global One Health din viziunea holistică, un singur pământ dătător de viaţă Universului”, se spune în document.
Potrivit sursei citate, conceptul de One Health nu se referă doar la boli infecţioase care se transmit de la animale la oameni. Este vorba despre înţelegerea faptului că toată ‘sănătatea’ – fizică, emoţională, socială, financiară, mentală – este legată de mediul nostru natural şi construit în timp, fie dacă acele medii sunt curate, slab populate, zone ‘sălbatice’ sau comunităţi urbane aglomerate.
Sursa: Agerpres
Discussion about this post