Numărul comenzilor înregistrate de magazinele online din România, cu ocazia „Black Friday”, a crescut cu 5% în acest an, comparativ cu ediţia din 2023, în timp ce veniturile s-au majorat cu 18%, arată o analiză de specialitate, publicată miercuri.
Potrivit MerchantPro, platformă SaaS pentru eCommerce, ce a avut la bază datele colectate dintr-un eşantion de aproximativ o mie de magazine online locale, valoarea medie a coşului de cumpărături a crescut cu 12%, ceea ce indică o disponibilitate sporită a consumatorilor de a investi în produse de calitate.
„Acest fenomen de extindere a perioadei de reduceri a fost observat şi anul trecut, însă în 2024 modelul de Black Week s-a conturat ca o strategie eficientă pentru tot mai mulţi comercianţi, care au început reducerile din timp şi le-au continuat până luni, de Cyber Monday. Tendinţa reflectă o adaptare crescută a consumatorilor la reducerile pe parcursul întregii săptămâni şi o abordare mai echilibrată a achiziţiilor, ceea ce a condus la un volum de comenzi şi venituri mai mare faţă de anii anteriori”, se precizează în raport.
În ziua de ‘Black Friday’ propriu-zisă, vineri, 8 noiembrie 2024, numărul tranzacţiilor a stagnat, dar valoarea medie a coşului a urcat cu 24%, reflectând o atenţie mai mare a cumpărătorilor către produse premium.
După această zi, duminică, pe 10 noiembrie, numărul tranzacţiilor a fost cu doar 15% sub cel de vineri, un raport-record pentru o zi din „săptămâna neagră” în comparaţie cu vârful înregistrat în ziua tradiţională de „Black Friday”.
Valoarea coşului mediu, la nivel de săptămână, a fost în acest an de 64 de euro, faţă de 57 de euro, cu un an în urmă. Strict, pe 8 noiembrie, valoarea medie s-a situat la 73 de euro, cu 24% mai mare faţă de nivelul de anul trecut.
Sursă: Agerpres
Discussion about this post