duminică, aprilie 20, 2025

Știrile din lumea ta!

“Identitatea vizuală a Constanţei – Oraşul îmbrăţişat cu marea”: O competiţie de design cu premii de 10.000 euro

Organizaţia de Management al Destinaţiei Mamaia-Constanţa (OMD) şi IQads lansează astăzi competiţia „Identitatea vizuală a Constanţei – Oraşul îmbrăţişat cu marea,” o provocare adresată designerilor şi creativilor din întreaga ţară. Scopul este crearea unui logo original pentru Municipiul Constanţa, care să surprindă frumuseţea şi diversitatea oraşului dată de moştenirea sa istorică şi culturală.


O misiune îndrăzneaţă: un logo pentru Constanţa

Constanţa este unul dintre cele mai vizitate oraşe din România şi totodată o veritabilă „Capitală a litoralului.” Având o istorie multimilenară, un amestec unic de influenţe culturale şi potenţial de creştere turistică în orice anotimp, Constanţa îşi propune să-şi redefinească identitatea vizuală pentru a-şi comunica mai bine valorile şi avantajele.

Designerii participanţi vor avea de integrat în propunerea lor elemente emblematice – precum Cazinoul – şi de exprimat personalitatea caldă şi relaxantă a oraşului, îmbrăţişat de marea ce-i conferă o energie aparte. Logo-ul trebuie să fie original, memorabil, uşor de adaptat pentru numeroase direcţii de comunicare (evenimente culturale, rute turistice, arhitectură, gastronomie etc.) şi să transmită combinaţia de modernitate şi spirit ospitalier ce defineşte Constanţa.

Premii de 10.000 EUR şi oportunitatea de a crea o identitate vizuală pentru oraşul cu cea mai lungă istorie din România

Valoarea totală a premiilor este de 10.000 EUR, distribuiţi astfel:

* 3 premii (a câte 2.000 EUR fiecare) acordate celor mai bine cotate trei propuneri, conform votului publicului şi al juriului.
* Premiul special de 4.000 EUR pentru finalizarea brandbook-ului şi adaptarea propunerii de logo într-o identitate coerentă.

Câştigătorul final va fi desemnat în urma unei colaborări cu OMD Mamaia-Constanţa pentru realizarea manualului de brand, până la data de 15 mai 2025.

Calendarul competiţiei (17 ianuarie – 30 martie 2025)

* Înscrieri: 17 ianuarie – 15 martie 2025
* Votul Publicului: până pe 21 martie 2025
* Votul Juriului: până pe 28 martie 2025
* Anunţarea celor 3 câştigători iniţiali: 30 martie 2025
* Premiul special (finalizarea brandbook-ului): până la 15 mai 2025

Juriul şi criteriile de evaluare

Lucrările înscrise vor fi analizate atât de public (30% din media finală), cât şi de un juriu profesionist (70%). Acesta reuneşte 11 specialişti în branding şi design, profesionişti din turism, arhitecţi, reprezentanţi ai comunităţii constănţene şi experţi în marketing.

Proiectele vor fi notate pe baza următoarelor criterii:

1. Impact (35%) – originalitate, puterea de a atrage atenţia.
2. Exprimarea brandului (35%) – cât de clar redau personalitatea şi poziţionarea Constanţei.
3. Portabilitate (30%) – uşurinţa de a adapta designul pe diverse materiale şi rezistenţa în timp.

O invitaţie la explorare şi creaţie

Prin această competiţie, OMD Mamaia-Constanţa şi IQads doresc să stimuleze creativitatea pentru a oferi Constanţei o identitate vizuală unitară, inspirată de trecutul său bogat şi deschiderea spre viitor. De la arhitectura vechiului Tomis până la multiculturalismul şi gastronomia locală, noul logo al oraşului trebuie să reflecte spiritul cosmopolit şi vibrant care transformă Constanţa într-o destinaţie atractivă dincolo de sezonul estival.

Toate detaliile privind înscrierea, brieful complet, criteriile de eligibilitate şi formatul lucrărilor sunt disponibile pe platforma TheCreator de pe site-ul IQads, unde participanţii pot încărca direct propunerile lor:

* https://www.iqads.ro/articol/70700/competitie-de-design-un-logo-pentru-constanta

* https://creator.iqads.ro/constanta/brief

Inscrie-te la newsletter-ul nostru saptamanal