Preţul mediu de vânzare al maşinilor second hand a crescut anul acesta cu 17% în România, comparativ cu 2022, la peste 12.800 de euro, arată o analiză de piaţă, publicată miercuri de o platformă de vânzări online.
Potrivit studiului, Volkswagen, BMW, Audi, Renault şi Mercedes, urmate de Ford şi Skoda sunt mărcile, de maşini rulate, preferate de români. În plus, spre deosebire de anii trecuţi, în 2023 a crescut interesul cumpărătorilor pentru motorizările pe benzină, în defavoarea celor diesel.
Estimările analizate de specialişti, care au luat în calcul 645.000 de autoturisme rulate, produse în intervalul 2010 – 2023 şi listate cu intenţie de vânzare în ultimii cinci ani, relevă faptul că românii schimbă maşina cel mai frecvent în intervalul 150.000 – 200.000 de kilometri parcurşi.
De asemenea, tot mai mulţi români care optează pentru achiziţia unei maşini rulate se îndreaptă către SUV-uri (Sport Utility Vehicle). În topul preferinţelor se află Ford Kuga şi Audi Q5, iar, în ceea ce priveşte modelele Dacia, acestea sunt preferate cu precădere atunci când vine vorba despre achiziţia unei maşini noi.
Pe segmentul second hand, Dacia Duster se vinde mai bine, în comparaţie cu Dacia Logan, în timp ce modelele SUV de la Hyundai (Tucson şi Santa Fe) şi Toyota RAV 4 au prins avans faţă de berlinele vândute de aceleaşi mărci, precum i20, i30, respectiv Avensis şi Corolla.
Sursa: Agerpres
Discussion about this post