Un număr semnificativ de copii și adolescenți din întreaga lume se confruntă cu violența și hărțuirea la școală, inclusiv hărțuirea cibernetică, ceea ce le afectează sănătatea, bunăstarea și educația. Statele membre ale UNESCO au declarat prima zi de joi a lunii noiembrie, Ziua internațională împotriva violenței și a hărțuirii la școală, inclusiv a hărțuirii cibernetice.
Potrivit UNESCO, violența școlară, sub toate formele sale, reprezintă o încălcare a drepturilor copiilor și adolescenților la educație, precum și a sănătății și bunăstării acestora.
„Această zi invită elevii, părinții, membrii comunităților educaționale, autoritățile din domeniul educației și o serie de sectoare și parteneri, inclusiv industria tehnologică, să participe la prevenirea tuturor formelor de violență și la promovarea unor medii de învățare sigure, atât de importante pentru sănătatea, bunăstarea și învățarea copiilor și a tinerilor”, transmit reprezentanții UNESCO.
Preocuparea globală cu privire la sănătatea mintală și bunăstarea cursanților continuă să crească, în special în urma pandemiei COVID-19 și a impactului devastator al acesteia asupra cursanților.
„Școlile ar trebui să fie medii sigure și de susținere pentru elevi și profesori, dar dovezile arată că nu este întotdeauna așa, deoarece pentru mulți, acestea pot fi spații în care violența și hărțuirea îi afectează pe toți”, se mai arată în comunicatul de presă emis de UNESCO
Legăturile puternice dintre sănătatea mintală și violența în școală sunt îngrijorătoare: experiențe precum violența, hărțuirea și discriminarea la școală pot contribui la o sănătate mintală precară și pot afecta învățarea, în timp ce sentimentele de siguranță sunt legate de o sănătate mintală mai bună și de rezultate mai bune la învățătură.
Discussion about this post