Strategia simplistă de mărire a prețurilor, odată cu mărirea cererii te poate arunca de pe vârful profitului în prăpastia falimentului. Aceasta este amenințarea și pentru anumite săli de fitness în franciză, din România. Unele dintre ele aveau atât de mulți clienți, încât se formau cozi la luat de chei, pentru vestiare. Însă, decăderea a venit ușor, în trepte și s-a produs direct sub ochii patronilor. Mai întâi au fost majorate abonamentele făcute direct între societatea respectică și fiecare client în parte, iar cozile de la intrare au dispărut dar în continuare, sălile respective au avut un număr suficient de abonați încât managerii să nu-și facă griji… prea mari. Aceste majorări de tarife au fost în mai toate orașele țării, odată cu trendul de creștere a prețurilor în principalele sectoare economice.
Marea problemă a venit însă atunci când patronii au dus lăcomia la extrem și aici vom detalia ca să înțelegem exact ce s-a întâmplat: În proporție de peste 70 la sută clientela unei săli de fitness este dată de cei care au abonament lunar la acele aplicații instalate pe telefonul mobil care îți permit accesul în gym-uri din toată țara, contra unei sume lunare de 180 de lei. Oamenii de afaceri ce dețin aplicația aceasta care centralizeză sălile de fitness își păstrează partea lor iar o parte din profit se redirecționează către săli, în funcție de cât de multe accesări au acestea prin platforma online. Totul mergea, toată lumea făcea bani, însă patronii anumitor gym-uri au decis să impună clienților să aleagă varianta PRO a respectivelor aplicații, adică în loc de 180 de lei să plătească peste 200 de lei, chiar 220 de lei, lunar. Antreprenorii s-au gândit că nu vor avea de suferit și lumea se va conforma, însă au omis ceva și anume faptul că românii acum sunt loviți de atât de multe măriri de prețuri, încât la un moment dat nu vor mai accepta.
Vezi bonul de peste o sută de lei, la piață, pentru câteva produse, vezi întreținerea cât vine, chiria mărită peste noapte și te trezești și cu majorări semnificative la sală. Este prea mult, așa că foarte mulți s-au mutat de la sălile la care au fost mărite tarifele la altele care au menținut celeași tarife. Nu au renunțat la mișcare, pur și simplu nu au vrut să dea bani în plus pe fix același serviciu.
„De a doua zi s-au înjumătățit. Nu numai aici, ci și la alte locații unde mai au ei săli.”, ne spune un abonat.
„Până acum nu aveam loc unu de altu și acum e gol. Mie îmi convine, pentru că nu mai ei bătaie pe aparate.”, declară clientul unei săli de fitness.
În Constanța, cei mai mulți dintre abonați plătesc prin intermediul aplicațiilor despre care v-am vorbit în articol, iar aici orice mărire de tarfi, care vine peste celelate majorări de prețuri și peste situația salariilor mici în stagnare, nu face altceva decât să ducă la o dezabonare în masă.
Discussion about this post